Dodge Tomahawk: Το πιο γρήγορο μηχανάκι στον κόσμο

dodge-tomahawk-to-pio-grigoro-michanaki-ston-kosmo

Το πιο γρήγορο μηχανάκι στον κόσμο: Το Dodge Tomahawk παραμένει η πιο ακραία μοτοσυκλέτα που κατασκευάστηκε ποτέ. Με κινητήρα V10 8.3 λίτρων και 500 ίππους, έσπασε τα όρια της φυσικής και της λογικής. Όταν η Dodge παρουσίασε το Tomahawk, ο κόσμος της μηχανοκίνησης σταμάτησε για λίγα δευτερόλεπτα — κυρίως γιατί δεν ήξερε αν έβλεπε μοτοσυκλέτα, διαστημόπλοιο ή κάποιο καλλιτεχνικό αστείο. Και όμως, δεν ήταν πρωταπριλιά. Ήταν η πιο παράλογη, τρελή και αδιανόητη μηχανή που κατασκευάστηκε ποτέ.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Το Dodge Tomahawk δεν είναι μια συνηθισμένη μοτοσυκλέτα. Είναι ένα κινητό τέρας 500 κυβικών ιντσών δηλαδή 8,3 λίτρων  V10 κινητήρα, κατευθείαν από το Dodge Viper. Ναι, σωστά διάβασες: το ίδιο μοτέρ που κινεί ένα supercar, τοποθετημένο σε ένα πλαίσιο δύο τροχών. Ή μάλλον… τεσσάρων. Γιατί το Tomahawk έχει τέσσερις ρόδες, τοποθετημένες σε ζεύγη για σταθερότητα, με ανεξάρτητη ανάρτηση η καθεμία.

Ο κινητήρας αποδίδει 500 ίππους και στροφάρει μέχρι τις 7.000 σ.α.λ. Η Dodge ισχυρίστηκε ότι το πρωτότυπο μπορούσε θεωρητικά να φτάσει τα 676 km/h  νούμερο εξωπραγματικό, αλλά και μη αποδεδειγμένο, αφού κανείς δεν τόλμησε να το επιβεβαιώσει στην πράξη. Οι πιο συντηρητικές εκτιμήσεις τοποθετούν την πραγματική ταχύτητα στα 480–500 km/h, που παραμένει ασύλληπτη για δίτροχο ή “τετράτροχο” με θέση αναβάτη.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο 2 σχέσεων, συνδεδεμένο με αλυσίδα διπλής γραμμής και υδραυλικό συμπλέκτη. Ολόκληρο το πλαίσιο είναι από billet αλουμίνιο, ενώ τα ελαστικά είναι custom δημιουργίες της Goodyear με τεχνολογία αγωνιστικών αεροσκαφών.

Η γεωμετρία του είναι εξωπραγματική. Το μεταξόνιο φτάνει το 1,93 μέτρο, το πλάτος τα 70 εκατοστά και το βάρος τα 680 κιλά. Όμως το πιο εντυπωσιακό είναι η θέση οδήγησης ανάμεσα σε δύο μπροστινούς και δύο πίσω τροχούς, με τον αναβάτη να κάθεται πάνω στο μπλοκ του κινητήρα, κρατώντας ένα τιμόνι σχεδόν οριζόντιο. Δεν υπάρχει ανάρτηση όπως την ξέρουμε, ούτε ABS ή traction control. Εδώ δεν υπάρχει “οδήγηση”· υπάρχει επιβίωση.

dodge-tomahawk-to-pio-grigoro-michanaki-ston-kosmo

Το σύστημα πέδησης βασίζεται σε τετραπλούς δίσκους φρένων με 8πίστονες δαγκάνες σε κάθε άκρο. Οι δίσκοι είναι κατασκευασμένοι από ατσάλι αεροπορικού τύπου, γιατί οποιοδήποτε άλλο υλικό θα λύγιζε από τη θερμότητα.

Το πιο γρήγορο μηχανάκι στον κόσμο:  Το Tomahawk δεν προοριζόταν ποτέ για δρόμο. Κατασκευάστηκαν μόλις 9 κομμάτια, όλα χειροποίητα από το Dodge Design Studio, και πουλήθηκαν μέσω του Neiman Marcus Luxury Catalog με τιμή 550.000 δολάρια το καθένα. Σήμερα, οι εναπομείναντες θεωρούνται κομμάτια ιστορίας, φιλοξενούμενα σε μουσεία ή σε συλλογές supercars.

Το πιο γρήγορο μηχανάκι στον κόσμο: Η Dodge δεν έκανε ποτέ επίσημο test run. Ακόμα και ο διάσημος αναβάτης Jay Leno, που οδήγησε το πρωτότυπο, παραδέχτηκε ότι “δεν είναι μοτοσυκλέτα, είναι εμπειρία μεταξύ ζωής και θανάτου”. Στις χαμηλές ταχύτητες (δηλαδή μέχρι τα 150 km/h), το Tomahawk είναι σταθερό, με την τετρατροχία να εξισορροπεί το βάρος. Από εκεί και πάνω, κάθε δόνηση του V10 μετατρέπεται σε… επίκληση στους νόμους της φυσικής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Tomahawk παραμένει μέχρι σήμερα το πιο ακραίο concept bike όλων των εποχών. Αν και δεν πήρε ποτέ έγκριση κυκλοφορίας, άνοιξε τον δρόμο για άλλες “ακραίες” δημιουργίες, όπως η MTT Y2K, η μοτοσυκλέτα με κινητήρα jet ελικοπτέρου Rolls-Royce Allison 250, η οποία έχει επίσημα φτάσει τα 402 km/h και είναι νόμιμη για δρόμο.

Αλλά ακόμα και η MTT, όσο εντυπωσιακή κι αν είναι, μοιάζει σχεδόν… λογική δίπλα στο Dodge Tomahawk. Γιατί εδώ δεν μιλάμε για μοτοσυκλέτα· μιλάμε για ένα πειραματικό όραμα της μηχανολογίας, ένα “αν θα μπορούσαμε να το κάνουμε, θα το κάναμε”. Και το έκαναν.

Το Tomahawk δεν σχεδιάστηκε για να πουλήσει. Σχεδιάστηκε για να προκαλέσει. Να δείξει μέχρι πού μπορεί να φτάσει η φαντασία όταν η μηχανολογία αφήνεται ελεύθερη. Είναι ένα σύμβολο υπερβολής, πάθους και τεχνολογικής αλαζονείας. Και ίσως για αυτό, 20 χρόνια μετά, εξακολουθεί να θεωρείται ο ορισμός του απόλυτου.

Στο Engine Power δεν φοβόμαστε τα όρια. Τα ανακαλύπτουμε, τα σπάμε και τα ξαναγράφουμε. Γιατί η ταχύτητα είναι απλώς η αρχή.

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1500 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/