
Bol d’Or 2025: Η αγωνιστική αντοχή ξέρει πάντα πώς να ξερνάει το απροσδόκητο. Αυτή την Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου, 30 λεπτά πριν από τον τερματισμό της 88ης έκδοσης του Bol d’Or, η BMW No. 37 ξαφνικά άρχισε να καπνίζει. Ένα περιστατικό που κατέστρεψε τις ελπίδες της BMW Motorrad World Endurance Team, η οποία μέχρι τότε είχε το ένα χέρι στον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Στη συνέχεια, στην 3η θέση, πολύ κοντά σε έναν τίτλο, τον πρώτο για τη βελγική ομάδα, η ομάδα είδε τα όνειρά της να εξαφανίζονται. Η YART Yamaha, μέχρι τότε στη δεύτερη θέση, άδραξε την ευκαιρία να κατακτήσει το στέμμα του παγκόσμιου πρωταθλήματος αντοχής μοτοσικλετών το 2025. Και όλα αυτά με διαφορά ενός βαθμού.
Εν τω μεταξύ, η Yoshimura SERT Motul παρέμεινε ακλόνητη. Η Νο. 1 Suzuki, με οδηγούς τους Gregg Black, Dan Linfoot και Étienne Masson, κυριάρχησε στον κλασικό αγώνα Var από την έβδομη ώρα του αγώνα. Με απόλυτο έλεγχο και αδιάκοπη συνέπεια, η SERT εξασφάλισε την πέμπτη νίκη της σε έξι χρόνια και την τρίτη συνεχόμενη επιτυχία της στο Bol d’Or.
Κατά την άφιξή του, ο Gregg Black απολαμβάνει: «Απίστευτη εβδομάδα, απίστευτος αγώνας από την αρχή μέχρι το τέλος. Πήραμε 65 βαθμούς, δεν θα μπορούσαμε να τα πάμε καλύτερα, εξαιρετική δουλειά από την ομάδα και τους συμπαίκτες μου. Φυσικά, θα θέλαμε να κερδίσουμε και το πρωτάθλημα… συγγνώμη για την BMW, πραγματικά πίστευα ότι θα κέρδιζαν, θα χαιρόμουν για αυτούς. Αλλά έτσι είναι οι αγώνες, τεράστια συγχαρητήρια στην YART. Ήταν τόσο κοντά, μόνο ένας βαθμός, κάναμε το καλύτερο δυνατό και θα επιστρέψουμε του χρόνου».
Για την Yamaha, είναι ο δεύτερος παγκόσμιος τίτλος μέσα σε τρία χρόνια, ένας θρίαμβος παρά το σκληρό φινάλε για την BMW. Ήδη νικήτρια του 24 Houres Motos και τρίτη στις 8 Ώρες του Spa, η Yart επιβεβαίωσε την υπεροχή της. Η μάνατζερ της ομάδας της, Mandy Kainz, έσπευσε να χαιρετήσει τους αντιπάλους της: «Μέχρι τη γραμμή τερματισμού, τίποτα δεν έχει κριθεί ποτέ. Θέλω να ζητήσω μια μεγάλη συγγνώμη από την BMW, έκαναν εξαιρετική δουλειά και ήταν πολύ άτυχοι. Είναι απίστευτο, ειλικρινά, θα άξιζαν κι αυτοί τον τίτλο. Είχαμε κακή τύχη στη Suzuka, αυτή τη φορά είμαστε πολύ τυχεροί».
Αυτή η νίκη υπογραμμίζει τη σκληρότητα του EWC: ένα πρωτάθλημα που χάνεται ή κερδάται σε μια λεπτομέρεια, μερικές φορές λίγα μόλις λεπτά πριν από το τέλος μιας σεζόν χιλιάδων χιλιομέτρων.
Αγωνία και στο Superstock στο Bol d’Or
Ο πρωταθλητής MRP-Tecmas πέτυχε ένα αξιοσημείωτο κατόρθωμα προσθέτοντας μια νίκη στην κατηγορία Superstock στη λίστα των επιτευγμάτων του. Μετά από μια μακρά περίοδο στην τρίτη θέση, η ομάδα εκμεταλλεύτηκε το τελευταίο μέρος του αγώνα για να επιστρέψει στην πρωτοπορία και να τερματίσει τρίτη στη γενική κατάταξη. Αυτό ήταν αρκετό για να κάνει εντύπωση και να της χαρίσει μια άξια νίκη χάρη στη δουλειά του Loris Cresson και των συμπαικτών του. «Ήταν σχεδόν τέλειο. Απλώς εκείνο το μικρό τεχνικό πρόβλημα στο τέλος που έκανε τις καρδιές μας να χτυπούν δυνατά… αλλά δεν τα παρατήσαμε ποτέ. Όλη η ομάδα έκανε απίστευτη δουλειά, είναι τόσο ωραίο να τερματίζεις έτσι», ομολογεί ο Βέλγος πιλότος.
Από την πλευρά της, η National Motos Honda FMA κέρδισε το Παγκόσμιο Κύπελλο FIM EWC Superstock για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Ο Guillaume Raymond συνόψισε: «Είναι απίστευτο. Η πρώτη χρονιά ήταν ήδη δύσκολη, αλλά αυτή η δεύτερη σεζόν ήταν ακόμη πιο περίπλοκη. Αυτός ο αγώνας ήταν πολύ αγχωτικός για εμάς και για τη μοτοσικλέτα. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που τερματίσαμε στο βάθρο και κερδίσαμε το πρωτάθλημα. Μετά τη Σουζούκα, η οποία ήταν απαίσια, θέλαμε να κάνουμε κάτι σπουδαίο και νομίζω ότι τα καταφέραμε».
Bol d’Or 2025: Τέλος, η ιστορία θυμάται επίσης τον θρίαμβο του ARTEC #199, το οποίο έμεινε στην ιστορία με το πρώτο Παγκόσμιο Τρόπαιο Αντοχής FIM. Στην παραγωγή, η ομάδα Moto Ain ήταν αυτή που κέρδισε μετά από μια αξιοπρεπή απόδοση καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου.
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς