Μαθήματα ιστορίας για τα υβριδικά των αγώνων endurance

To 1998 οι αγώνες endurance δεν είχαν ακόμη την αίγλη που έχουν σήμερα. Η Audi δεν είχε ακόμη “επιτεθεί” με τα ντιζελοκίνητά της μέχρι το 2000. Η Mercedes, η Mclaren και η Porsche είχαν να κάνουν με πλατιές, χαμηλές, μεσαίου μεγέθους μηχανές. Αλλά ο Dr. Don Panoz ήταν γωστό πως δεν ακολουθούσε το ρεύμα. Δοκίμασε κάτι καινούργιο και παρ’ όλο που δεν λειτούργησε τότε, αποδείχτηκε αργότερα πως
ήταν το μέλλον του WEC.

Εκείνη την εποχή η υβριδική τεχνολογία ήταν κάθε άλλο παρά
δημοφιλής. Τα μόνα υβριδικά αυτοκίνητα στην αγορά ήταν τα
αυθεντικά Toyota Prius και τα περιορισμένης κυκλοφορίας Audi A4 duo. Για να φτιάξει ένα αυτοκίνητο με ηλεκτρική προώθηση και να είναι ανταγωνιστικό, ο Panoz δεν μπορούσε να αποτανθεί σε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Βρήκε συμπαράσταση στην Zytek Motorsport, που είχαν τα αναγκαία εφόδια, όπως ηλεκτροκίνηση και τρέλα για ταχύτητα, για να υλοποιήσουν την τρελή του ιδέα.

Το αποτέλεσμα ήταν μια εκδοχή του Esperante GTR -1 του Dr.
Panoz, που μπορούσε να δώσει ισχύ στην εξάλιτρη V8 μηχανή του από ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα για να βοηθήσει στην επιτάχυνση. Χρησιμοποιήθηκε ανανεώσιμη πέδιση για τη φόρτωση των ειδικής παραγγελίας κυλινδρικών μπαταριών, οι οποίες ζύγιζαν περίπου 160 kg. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο που δεν θα έχανε χρόνο για να ανανεώσει τα καύσιμά του αποθηκεύοντας και
επαναχρησιμοποιώντας την ενέργεια πέδισης, η οπόια μέχρι τότε πήγαινε στράφι απ’ ότι άλλο κυκλοφορούσε στην αγορά.

Ο Panoz ήταν ενθουσιασμένος με το αμάξι. Το ονόμασε “Sparky” ( παρόλο που η αρχική του ονομασία ήταν Esperante GTR-1 Q9 Hybrid) και το κάλυψε με την δική του ιριδίζουσα μπογιά για να δείξει σε όλους πόσο ιδιαίτερο αυτοκίνητο ήταν. Βέβαια πέρασε κάμποσος καιρός μέχρι να φανούν οι δυνατότητές του.

Το όχημα πήγε να προκριθεί για το Le Mans το 1998 αλλά δεν τα πήγε καλά. Δεν ανανεωνόταν η μπαταρία στις κοφτέςς στροφές και κουβαλούσε άχρηστο βάρος πράγμα που το έκανε πολύ αργό. Τελικά πέρασε στο Petit Le Mans μοστράρωντας στο ευρύ κοινό την απίστευτη δύναμη της υβριδικής ενέργειας και τη θέση που της αξίζει στους αγώνες endurance.

Από τότε η υβριδική τεχνολογία έχει απογειωθεί και στο αγοραστικό και στο αγωνιστικό πλαίσο. Παρόλο που αγνόησαν τον καλό Γιατρό το 1998 ήρθε η στιγμή να εκτιμήσουν και με το παραπάνω την εισφορά του στο χώρο του αγωνιστικού αυτοκινήτου.

  • 2 Τροχοί - Moto

    8η Συνάντηση Βετεράνων Enduro

    Η Λέσχη Μοτοσυκλέτας Μεγάρων διοργανώνει την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019 την 8η Συνάντηση Βετεράνων Enduro. Τόπος συνάντησης το γνωστό εκκλησάκι του Αγίου Σαράντη στα Μέγαρα, για να κάνουμε τη βόλτα μας στην καταπληκτική ύπαιθρο της [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Αποκλειστική συνέντευξη του “Bam Bam”

    Εν όψει του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Monster Energy AMA Supercross 2020, που ολοκληρώθηκε στην Καλιφόρνια με νικητή στην μεγάλη κατηγορία τον Justin Barcia, σας παρουσιάζουμε ξανά την αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο core ο κορυφαίος αθλητής [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    2020 TOMCAR TX ATV

    Το Tomcar σχεδιάστηκε αρχικά για την Ισραηλινή Άμυνα και η τρέχουσα έκδοσή  του, το TX, μπορεί να είναι το καλύτερο ATV που μπορείτε να αγοράσετε. Το TX έρχεται σε τρεις τύπους – το TX3 δύο [...]
  • SS MOTO,ENGINE POWER
    2 Τροχοί - Moto

    SS Moto | Service -Tuning – Parts – Tyres – Accessories

    SS Moto | Service -Tuning – Parts – Tyres – Accessories   H φιλοσοφία της εταιρείας SSMOTO είναι να βελτιωνόμαστε συνέχεια. Το βασικό είναι ότι αγαπάμε αυτό που κάνουμε καθημερινά. Μοιραζόμαστε την πληροφορία και την [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    H Oracle μπαίνει στον “αγώνα” της ψηφιοποίησης της αγοράς των φορτηγών

    Η αγορά της μετακίνησης αγαθών με φορτηγά φτάνει τα 800 δισεκατομμύρια δολάρια στην Αμερική. Γενικά, θεωρείται μία απαρχαιωμένη αγορά η οποία ακόμα λειτουργεί με τηλέφωνα και φαξ. Εδώ και μερικά χρόνια υπάρχει ένας αγώνας να [...]
  • γιαννης περιστερας,engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Θετικό ξεκίνημα για τον Γ.Περιστερά στο Άσσεν

    Θετικό ξεκίνημα για τον Γ.Περιστερά στο Άσσεν Ο 16χρονος Έλληνας οδηγός Γιάννης Περιστεράς, που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSSP300 με την Ιταλική ομάδα ProGP Racing Team με μοτοσυκλέτα Yamaha R3, έκανε ένα θετικό ξεκίνημα της [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Ο σκληρότερος και πιο απαιτητικός αγώνας αντοχής του κόσμου συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας. Ο Fernando Alonso είχε μία εντυπωσιακή έξοδο κατά τη διάρκεια της 10ης ειδικής διαδρομής του Ράλι Ντακάρ, [...]
  • ENDURO,ENGINE POWER
    2 Τροχοί - Moto

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS 2022

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS 2022 Στις 07 και 08 Μαϊου, στην πίστα Motocross της Σπερχειάδας, θα διεξαχθεί αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος 2022!
  • proto-trial-ride-4x4-2024-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    1ο Trail Ride 4×4 2024 | Αναγγελία

    1ο Trail Ride 4×4 2024 | Αναγγελία Trail Ride 4×4 2024 : Μια χωμάτινη διαδρομή 4Χ4 στα πέριξ της Βόρειας Αττικής, με μήκος 125 χιλιόμετρα και 5 Ειδικές διαδρομές Regularity Trail Ride 4×4 2024 : Μετά [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ