Μαθήματα ιστορίας για τα υβριδικά των αγώνων endurance

To 1998 οι αγώνες endurance δεν είχαν ακόμη την αίγλη που έχουν σήμερα. Η Audi δεν είχε ακόμη “επιτεθεί” με τα ντιζελοκίνητά της μέχρι το 2000. Η Mercedes, η Mclaren και η Porsche είχαν να κάνουν με πλατιές, χαμηλές, μεσαίου μεγέθους μηχανές. Αλλά ο Dr. Don Panoz ήταν γωστό πως δεν ακολουθούσε το ρεύμα. Δοκίμασε κάτι καινούργιο και παρ’ όλο που δεν λειτούργησε τότε, αποδείχτηκε αργότερα πως
ήταν το μέλλον του WEC.

Εκείνη την εποχή η υβριδική τεχνολογία ήταν κάθε άλλο παρά
δημοφιλής. Τα μόνα υβριδικά αυτοκίνητα στην αγορά ήταν τα
αυθεντικά Toyota Prius και τα περιορισμένης κυκλοφορίας Audi A4 duo. Για να φτιάξει ένα αυτοκίνητο με ηλεκτρική προώθηση και να είναι ανταγωνιστικό, ο Panoz δεν μπορούσε να αποτανθεί σε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Βρήκε συμπαράσταση στην Zytek Motorsport, που είχαν τα αναγκαία εφόδια, όπως ηλεκτροκίνηση και τρέλα για ταχύτητα, για να υλοποιήσουν την τρελή του ιδέα.

Το αποτέλεσμα ήταν μια εκδοχή του Esperante GTR -1 του Dr.
Panoz, που μπορούσε να δώσει ισχύ στην εξάλιτρη V8 μηχανή του από ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα για να βοηθήσει στην επιτάχυνση. Χρησιμοποιήθηκε ανανεώσιμη πέδιση για τη φόρτωση των ειδικής παραγγελίας κυλινδρικών μπαταριών, οι οποίες ζύγιζαν περίπου 160 kg. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο που δεν θα έχανε χρόνο για να ανανεώσει τα καύσιμά του αποθηκεύοντας και
επαναχρησιμοποιώντας την ενέργεια πέδισης, η οπόια μέχρι τότε πήγαινε στράφι απ’ ότι άλλο κυκλοφορούσε στην αγορά.

Ο Panoz ήταν ενθουσιασμένος με το αμάξι. Το ονόμασε “Sparky” ( παρόλο που η αρχική του ονομασία ήταν Esperante GTR-1 Q9 Hybrid) και το κάλυψε με την δική του ιριδίζουσα μπογιά για να δείξει σε όλους πόσο ιδιαίτερο αυτοκίνητο ήταν. Βέβαια πέρασε κάμποσος καιρός μέχρι να φανούν οι δυνατότητές του.

Το όχημα πήγε να προκριθεί για το Le Mans το 1998 αλλά δεν τα πήγε καλά. Δεν ανανεωνόταν η μπαταρία στις κοφτέςς στροφές και κουβαλούσε άχρηστο βάρος πράγμα που το έκανε πολύ αργό. Τελικά πέρασε στο Petit Le Mans μοστράρωντας στο ευρύ κοινό την απίστευτη δύναμη της υβριδικής ενέργειας και τη θέση που της αξίζει στους αγώνες endurance.

Από τότε η υβριδική τεχνολογία έχει απογειωθεί και στο αγοραστικό και στο αγωνιστικό πλαίσο. Παρόλο που αγνόησαν τον καλό Γιατρό το 1998 ήρθε η στιγμή να εκτιμήσουν και με το παραπάνω την εισφορά του στο χώρο του αγωνιστικού αυτοκινήτου.

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
  • 2 Τροχοί - Moto

    Monster Energy AMA Amateur National Motocross Championship

    Από το 1982, οι ιεροί χώροι του αγροκτήματος Loretta Lynn στο αγροτικό τυφώνα Mills του Τενεσί, έχουν χρησιμεύσει ως το παγκόσμιο αποδεικτικό έδαφος για το καλύτερο ταλέντο ερασιτεχνικών μοτοκρός στον κόσμο. Τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες κανένα [...]
  • rally-deth-2025-anaskopisi-apotelesmata-tsolakidis.
    4 τροχοί - Auto

    Ράλλυ ΔΕΘ 2025: Ανασκόπηση & Αποτελέσματα

    Ράλλυ ΔΕΘ 2025: Το Ράλλυ ΔΕΘ του 2025 έγραψε ιστορία. Όχι μόνο γιατί γέμισαν οι ειδικές με κόσμο που μύριζε βενζίνη από μακριά, αλλά γιατί ο Σωκράτης Τσολακίδης έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα: πήρε το [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Auto Perfect το εργαστήριο που λειτουργεί από το 1984

    Auto Perfect το εργαστήριο που λειτουργεί από το 1984 έχει πλέον την τεχνογνωσία ώστε να μπορεί να κατασκευάσει το καινούργιο και παλιό σας όχημα, με μεράκι. Τα προϊόντα του Νωντα Γεωργουλάκη και οι επισκευές του [...]
  • motocross-krinides-2023-EUROPEAN-mx65-agonas-motocross-panellinios-2os-mx85-fim-amok-athlitiki-leschi-krinidon
    2 Τροχοί - Moto

    Ρεκόρ συμμετοχών στον 2ο Πανελλήνιο αγώνα Motocross

    Ρεκόρ συμμετοχών στον 2ο Πανελλήνιο αγώνα Motocross Η προετοιμασία και οι δηλώσεις για τον 2ο πανελλήνιο αγώνα Motocross στις Κρηνίδες Οι 247συμμετοχές του 2ου πανελλήνιου αγώνα Motocross στις Κρηνίδεςσπάνε όλα τα ρεκόρ συμμετοχών όλων των [...]
  • PETROSIAN MOTORIOUS,ENGINE POWER
    2 Τροχοί - Moto

    PETROSIAN MOTORIUS | SYM & DAYTONA

    PETROSIAN MOTORIUS | SYM & DAYTONA Η ΝΟ1 επιλογή για την αγορά της μοτοσυκλέτας σου!!! Αγοράζοντας από το κατάστημα μας SYM ή DAYTONA ,μετρητοίς ή μέσω τραπέζης σας παρέχουμε δωρεάν ΟΛΑ τα παρακάτω.: **ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ [...]
  • h-kina-molis-evale-enan-robotiko-trochonomo-sti-douleia-sti-mesi-tis-sagkais
    Lifestyle

    H Κίνα μόλις έβαλε έναν ρομποτικό τροχονόμο στη δουλειά στη μέση της Σαγκάης

    Η αστυνομία στην Κίνα εισήγαγε στο σώμα της έναν ρομποτικό τροχονόμο για να βοηθήσει στη διατήρηση της ροής της κυκλοφορίας στους πολυσύχναστους δρόμους της Σαγκάης. Ο άοπλος Ρόμποκοπ έχει την ευθύνη να διατηρεί την τάξη [...]
  • eko-rally-akropolis-2025-programma-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει στην παραδοσιακή περίοδο διεξαγωγής του από το 2025

    Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει στην παραδοσιακή περίοδο διεξαγωγής του από το 2025 Έπειτα από τέσσερα χρόνια προσαρμογής σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες που αναπόφευκτα επηρέασαν το χαρακτήρα του αγώνα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις το 2025 [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Ο αόρατος οδηγός της Φόρμουλα 1: Όταν τα Δεδομένα Γίνονται Οδηγός

    Ο αόρατος οδηγός της Φόρμουλα 1: Η Φόρμουλα 1 είναι ο απόλυτος συνδυασμός μηχανής και ανθρώπου. Μιλάμε για μονοθέσια που ξεπερνούν τους 600 ίππους, κινητήρες που ουρλιάζουν, αεροδυναμικά φτερά που παίζουν με τον αέρα σαν [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Ο «μόνιμος σκεπτικισμός» εξασφάλισε στη Mercedes τον τίτλο της καλύτερης ομάδας

    Η Μερσεντές έθεσε νέα στάνταρντ  στη F1 στο Ιαπωνικό gran prix, καθώς έσπασε το ρεκόρ εξασφαλίζοντας το έκτο double παγκόσμιο πρωτάθλημα, αλλά παρ’ όλα αυτά  το αφεντικό της ομάδας Toto Wolff δήλωσε μετά από τον [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    O Γεράσιμος Φιλιππάτος έσπασε τα χρονόμετρα στο Αγρίνιο Godgilla 7,190sec

    O Γεράσιμος Φιλιππάτος έσπασε τα χρονόμετρα στο Αγρίνιο Godgilla 7,190sec MR ZERO Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης [...]
  • ZRP,ENGINE POWER
    Αγώνες | Events

    Η Zebo Racing Parts στο Motor Festival

    Η Zebo Racing Parts στο Motor Festival. Η ZRP θα δώσει για πρώτη φορά παρόν στο 19th Motor Festival 17-19 September O.A.K.A. | One is a King με ενα άπο τα πιο εντυπωσιακά περίπτερα της [...]
  • Μιχάλης Κοντιζάς,engine power
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτικό επεισόδιο 9/9/21

    Τηλεοπτικό επεισόδιο 9/9/21. Mια νέα σεζόν και ένα διαφορετικό Engine Power αρχίζει με την Gazpromneft & G-Energy να μας δίνουν αέρα ενέργειας και δυναμικής!!! Δείτε ολόκληρο το επεισόδιο εδώ: Σε αυτό το επεισόδιο θα ζήσουμε [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1453 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/