
silly season WSBK 2026: Η σεζόν 2025 μπήκε στα «ζουμιά» του silly season, και μέχρι στιγμής αρκετές ομάδες και αναβάτες έχουν ήδη επιβεβαιώσει deals, ενώ άλλοι ψάχνουν θέσεις μάχης. Ας δούμε ποιοι είναι μέσα, ποιοι κινδυνεύουν και τι λέγεται στα παρασκήνια.
Επιβεβαιωμένα line-ups (μέχρι στιγμής)
Αυτοί που έχουν “κλειδώσει” θέση:
- Bimota by Kawasaki: οι Alex Lowes και Axel Bassani συνεχίζουν μαζί στην ομάδα και για το 2026.
- Aruba.it Racing – Ducati: η ανανέωση του Nicolo Bulega για άλλη μια σεζόν έχει επιβεβαιωθεί.
- Sam Lowes / Marc VDS Ducati: ο Sam Lowes υπέγραψε διετές συμβόλαιο, θα μείνει στο ELF Marc VDS για 2026–2027.
- Kawasaki: ο Garrett Gerloff θα συνεχίσει με την Kawasaki για το 2026.
- Yamaha / GRT Yamaha: ο Remy Gardner έχει υπογράψει επέκταση για δύο χρόνια, παραμένοντας στην GYTR GRT Yamaha.
- Pata Maxus Yamaha: ο Andrea Locatelli επεκτείνει έως τουλάχιστον το 2027.
- ROKiT BMW Motorrad: ένας από τους αναβάτες του 2026 θα είναι ο Danilo Petrucci, που μετακομίζει από Barni.
- Honda HRC: επιβεβαιώθηκαν τα ονόματα Somkiat Chantra και Jake Dixon ως το δίδυμο της HRC για το 2026.
- Alvaro Bautista: υπάρχει έντονη φημολογία ότι θα αποχωρήσει από το εργοστασιακό πρόγραμμα της Ducati για το 2026.
- Toprak Razgatlioglu: ο δύο φορές πρωταθλητής WorldSBK έχει ήδη “κλείσει” μετάβασή του στη MotoGP, στη Pramac Yamaha για το 2026, άρα αποχωρεί από το WSBK.
Με άλλα λόγια, η δυναμική του grid θα αλλάξει σημαντικά και όχι απλώς κατά κύριο αναβάτη.
Φήμες, “κουτσομπολιά” & ανοιχτά σενάρια
Κάτι που πάντα μας τροφοδοτεί συζητήσεις, τι λέγεται πίσω από τις κουρτίνες:
- Bautista – Ducati: οι τελευταίες πληροφορίες λένε ότι το συμβόλαιο επιλογής (option) δεν θα ενεργοποιηθεί — δηλαδή, ο Bautista θα μείνει ελεύθερος στο τέλος του 2025.
- Ποιοι τον αντικαθιστούν στον “κόκκινο θρόνο”: το όνομα του Iker Lecuona κυκλοφόρησε έντονα ως αντικαταστάτης του Bautista στην Aruba.it Ducati.
- BMW και van der Mark: το συμβόλαιο του Michael van der Mark δεν έχει επιβεβαιωθεί, και δεν αποκλείεται να αντικατασταθεί από Miguel Oliveira στην BMW.
- Honda και Somkiat Chantra: υπάρχουν έντονα σενάρια ότι ο Chantra “μετακομίζει” από την MotoGP στο WSBK το 2026, καθώς η Honda φαίνεται να μην τον υπολογίζει τόσο δυναμικά στο MotoGP 2026.
- GoEleven team / Iannone: η ομάδα Pata GoEleven φέρεται να “κόβει” τον δεσμό της με τον Andrea Iannone, ενώ ακούγεται πως θα φέρει πίσω τον Lorenzo Baldassarri.
- Yamaha Motoxracing / Sofuoglu: ακούγεται ότι η ομάδα Yamaha Motoxracing που κινδύνευε να αποχωρήσει, τελικά θα παραμείνει και ίσως ανανεώσει συνεργασία με Bahattin Sofuoglu.
- BMW / συνομιλίες αναβάτες: ο Sven Blusch του BMW δηλώνει ότι “είμαστε σε συνεχή συζήτηση με άλλους αναβάτες” — άρα υπάρχει χώρος για αλλαγές.
Στο reddit / φόρουμ WSBK, κάποιοι χρήστες σχολιάζουν:
«Άκουσα ότι ο Bulega έχει καλές σχέσεις με την Pirelli (που θα γίνει επίσημος προμηθευτής ελαστικών) και ίσως του δοθεί wild-card στο MotoGP στην πορεία.»
Ίσως να υπάρχει και “back-door” συμφωνία τύπου “test rider MotoGP + wild card WSBK” για κάποιους ταλαντούχους αναβάτες.
Τέλος, σημειώνουμε μια πιθανή “συγκρουσιακή συνέχεια”: με την αποχώρηση του Razgatlioglu και του Bautista, τα κόκκινα της Ducati «ξεκλειδώνουν» πολλές θέσεις — και ήδη ακούγεται ότι ομάδα-διευθυντές και πράκτορες δουλεύουν τηλέφωνα ασταμάτητα για να δέσουν συμβόλαια.
silly season WSBK 2026: Εικόνα ανά ομάδα, δυνατά σημεία & αμφισβητήσεις
Ας κάνουμε μια πιο “οικογενειακή” εκτίμηση για κάθε μεγάλη ομάδα:
Ομάδα Ισχύς Αμφισβήτηση / Κίνδυνοι
Ducati / Aruba.it Έχουν ήδη τον Bulega και αν φέρουν Lecuona, θα έχουν πολύ δυνατό δίδυμο. Η αποχώρηση του Bautista είναι ρήγμα ποιος θα αναλάβει το “μότο” της ομάδας;
Yamaha Η ανανέωση για Locatelli και Gardner δίνει σταθερότητα. Η φυγή του Rea αφήνει μεγάλο κενό εμπειρίας.
BMW / ROKiT Με Petrucci + πιθανή άφιξη Oliveira, φαίνεται δυναμικό πλάνο. Πρέπει να καλύψουν το κενό του Razgatlioglu και να φέρουν σταθερότητα.
Honda HRC Νέο δίδυμο με Chantra + Dixon μπορεί να ανανεώσει την εικόνα. Πόσο έτοιμος είναι ο Chantra αν έρθει από MotoGP;
Bimota by Kawasaki Πρακτικά δεν αλλάζει τίποτα σταθερότητα στο line-up. Θα πρέπει να ανταγωνιστούν με περιορισμένους πόρους.
GoEleven / Independent ομάδες Έχουν ευκαιρία με σωστά picks μπορούν να κάνουν “έκπληξη”. Δεν έχουν ακόμη εξασφαλισμένα συμβόλαια μεγάλο ρίσκο.
Επίλογος η “μάχη” του 2026 ξεκινά στα ψιλά
Το 2026 φαίνεται να είναι «χρονιά ανασχηματισμών» για το WSBK. Ορισμένοι αναβάτες φεύγουν προς MotoGP, άλλοι αλλάζουν χρώματα, και οι ομάδες που λάμπρυναν το παρελθόν (π.χ. Ducati) θα πρέπει να ανανεώσουν τον πυρήνα τους. Αλλά το πιο ενδιαφέρον κομμάτι για μένα είναι το εσωτερικό παιχνίδι: ποιος θα «κερδίσει» τη θέση στον κορμό της Ducati, ποιος θα γίνει “dark horse” μέσω μιας ανεξάρτητης ομάδας, και τι θα συμβεί αν οι φήμες περί μετακινήσεων αποδειχθούν αληθινές την τελευταία στιγμή.
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς