
F1 Το μεγάλο διαζύγιο Horner – RedBull: Ο Christian Horner, το πρόσωπο που ταυτίστηκε με την άνοδο της Red Bull στη Formula 1, αποτελεί πια παρελθόν. Είκοσι χρόνια μετά την πρώτη του μέρα στο Milton Keynes, ο άνθρωπος που έγινε ο μακροβιότερος και πιο αναγνωρίσιμος team principal του grid, αποχωρεί μέσα σε ένα κλίμα βαρύ, γεμάτο εντάσεις, διαφωνίες και παρασκήνιο που βράζει εδώ και καιρό.
Η αρχή του τέλους Horner – RedBull
Η υπόθεση με τα διαρρεύσαντα μηνύματα ήταν ο πρώτος μεγάλος σεισμός. Παρά το γεγονός ότι οι εσωτερικές έρευνες δεν απέδειξαν κάτι το ποινικά μεμπτό, η ζημιά στην εικόνα του Horner ήταν ανεπανόρθωτη. Το σκάνδαλο έσκασε σε μια περίοδο όπου η Red Bull είχε ήδη αρχίσει να χάνει το απόλυτο μομέντουμ της. Για πολλούς, αυτό έδωσε την τέλεια αφορμή ώστε να αμφισβητηθεί η ηγεσία του.
Οι συγκρούσεις μέσα στην ομάδα
Το κλίμα στην Red Bull είχε γίνει εκρηκτικό: Ο Horner ήθελε να έχει τον απόλυτο έλεγχο σε όλα – από τις αγωνιστικές στρατηγικές μέχρι τις δημόσιες τοποθετήσεις. Η πλευρά Verstappen δεν ήταν πάντα ευχαριστημένη, ειδικά όταν οι αποφάσεις έμοιαζαν να εξυπηρετούν περισσότερο την εικόνα του team principal και λιγότερο τον οδηγό-σταρ. Ο Helmut Marko, ο αιώνιος “σκληρός” της ομάδας, δεν δίσταζε να δείχνει ότι δεν συμφωνεί πάντα με τις επιλογές Horner. Η νέα διοίκηση της Red Bull μετά τον θάνατο του Dietrich Mateschitz ήθελε διαφορετικό στυλ management: λιγότερο «showman», περισσότερο τεχνοκρατικό. Όλα αυτά έφτιαξαν ένα σκηνικό που έμοιαζε με εμφύλιο – και ο Horner βρέθηκε όλο και πιο απομονωμένος.
Το πακέτο εξόδου και το διαζύγιο Horner – RedBull
Κανείς δεν φεύγει έτσι απλά από ένα θρόνο που έχτισε επί δύο δεκαετίες. Η αποχώρηση του Horner συνοδεύτηκε από ένα μυθικό πακέτο αποζημίωσης, που φημολογείται ότι φτάνει σε δεκάδες εκατομμύρια λίρες. Ένα “χρυσό αλεξίπτωτο” για να αποδεχτεί μια απόφαση που ουσιαστικά είχε παρθεί από το καλοκαίρι.
Ο διάδοχος στην RedBull
Ο Laurent Mekies, άνθρωπος χαμηλών τόνων, τεχνικός και με αίσθηση ισορροπίας, αναλαμβάνει τα ηνία. Δεν θα γίνει ποτέ ο «σταρ» που ήταν ο Horner – κι αυτό ακριβώς θέλει τώρα η Red Bull. Μια ηγεσία που να ασχολείται με το έργο στην πίστα και όχι με το lifestyle στα πρωτοσέλιδα. Τι σημαίνει αυτό για τη Red Bull. Η ομάδα μπαίνει σε μια νέα εποχή, με: Νέους κανονισμούς κινητήρων το 2026 και συνεργασία με τη Ford. Τεράστιο στοίχημα με την ανάπτυξη δικής της μονάδας ισχύος. Έναν Verstappen που παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος, αλλά θέλει σιγουριά και σταθερότητα γύρω του. Η Red Bull δεν ήθελε να ρισκάρει να μπει σε αυτή τη νέα εποχή με μια φιγούρα που προκαλούσε περισσότερες εσωτερικές τριβές από ό,τι ενότητα.
F1 Το μεγάλο διαζύγιο Horner – RedBull: Καυστικό συμπέρασμα
Ο Horner αποχωρεί ως θρύλος αλλά και ως θύμα της ίδιας του της φιλοδοξίας. Έχτισε μια αυτοκρατορία από το μηδέν, πήρε τη Red Bull από μια «ομάδα αναψυκτικού» και την έκανε θηρίο που λύγισε Ferrari, Mercedes και McLaren. Όμως η F1 δεν συγχωρεί τα σκάνδαλα, ούτε τις υπερβολικές φιγούρες όταν οι τίτλοι παύουν να έρχονται εύκολα.
Η εποχή Horner τελείωσε. Το παρασκήνιο τον έφαγε, οι συμμαχίες διαλύθηκαν και η Red Bull διάλεξε να κοιτάξει μπροστά χωρίς αυτόν. Το αν θα δικαιωθεί αυτή η επιλογή, θα το δείξει η πίστα.
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς