
MotoGP Marc Márquez: Ο Marc Márquez είναι αυτή τη στιγμή το πιο καυτό όνομα του MotoGP – κι όχι μόνο επειδή κερδίζει αγώνες και είναι απλά στην Ducati. Είναι ο μόνος λόγος που η Ducati δεν έχει γίνει περίγελος με τη νέα GP25. Γιατί; Επειδή η μοτοσικλέτα που πλασάρισαν σαν «το απόλυτο όπλο» αποδείχθηκε βήμα προς τα πίσω. Και το παραδέχονται έμμεσα: όταν ένας αναβάτης σαν τον Bagnaia, δις παγκόσμιος πρωταθλητής, δείχνει χαμένος, ξέρεις ότι κάτι πάει πολύ στραβά.
Ο Pecco μοιάζει να έχει χάσει τη γη κάτω απ’ τα πόδια του. Ο άνθρωπος που πέρυσι πετούσε, φέτος παλεύει με τον… εαυτό του. Ο Diggia; Μια του ύψους, δέκα του βάθους. Αντίθετα, ο Marc παίρνει τη GP25, της τραβάει δύο σφαλιάρες και την κάνει να μοιάζει ξανά με Ducati. Ένας αναβάτης με αλυσίδες στον καρπό, μετά από χρόνια τραυματισμών, τους ρίχνει στάχτη στα μάτια.
Κι αν αυτό δεν είναι κουδούνι αφύπνισης για το Borgo Panigale, τότε τι είναι;
Το πραγματικό δράμα
Το θέμα δεν είναι καν οι Ιάπωνες – Yamaha και Honda μοιάζουν ακόμα εγκλωβισμένες στο 2018, προσπαθώντας να καταλάβουν τι στο καλό κάνουν λάθος. Η Aprilia ανεβαίνει, η KTM δαγκώνει. Όμως το μεγαλύτερο χαστούκι ήρθε μέσα από το ίδιο το γκαράζ της Ducati: η περσινή GP24 δείχνει καλύτερη από τη φετινή GP25.
Ο Alex Márquez, που μέχρι πέρυσι πολλοί τον είχαν ξεγράψει σαν «σκιά του αδελφού του», είναι πλέον δεύτερος στο πρωτάθλημα. Και σαν να μην έφτανε αυτό, το νέο φαινόμενο Fermin Aldeguer, μόλις 20 χρονών, έρχεται να τσιμπήσει βάθρα από τα χέρια βετεράνων. Ο μικρός Ισπανός έχει όπλο τη διαχείριση ελαστικών – ένα στοιχείο που στο τέλος του αγώνα μπορεί να σκοτώσει καριέρες. Και ο Marc το ξέρει καλά: γι’ αυτό και δεν τον υποτιμά.
Η κινητήριος δύναμη του Marc Marquez στο MotoGP
Ο Marc Márquez οδήγεί μια μοτοσικλέτα Ducati Desmosedici MotoGP , η οποία διαθέτει έναν υγρόψυκτο κινητήρα V4 90° 1.000cc με ενεργοποίηση δεσμοδρομικών βαλβίδων, ικανό να παράγειπάνω από 250 ίππουςκαι να φτάσει σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 350 χλμ./ώρα.
Προδιαγραφές κινητήρα
Τύπος: Κινητήρας V4 1.000cc, υγρόψυκτος, 90°.
Σύστημα βαλβίδων: Δεσμοδρομικός DOHC, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο.
Ισχύς εξόδου: Πάνω από 250 ίππους.
Μέγιστη ταχύτητα: Ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα (218 μίλια/ώρα).
Σχετικά με την Ducati Desmosedici
Ο κινητήρας είναι βασικό εξάρτημα της Ducati Desmosedici, της μοτοσικλέτας που χρησιμοποιείται στο πρωτάθλημα MotoGP.
Είναι μια εξαιρετικά επιτυχημένη διαμόρφωση κινητήρα, με τον σχεδιασμό V4 να είναι ο πιο επιτυχημένος στην ιστορία του MotoGP.
MotoGP Marc Márquez: Ο Μάρκεζ και οι νέοι στόχοι
Ο Márquez έχει αφήσει πίσω του τη Honda, έχει επιβιώσει από χειρουργεία και καριέρα σχεδόν τελειωμένη. Τώρα; Βλέπει μπροστά. Ο μεγάλος στόχος του είναι ξεκάθαρος:
-
Να κερδίσει πρωτάθλημα με Ducati, δείχνοντας ότι αυτός είναι ο πραγματικός game-changer, όχι το μηχανάκι.
-
Να γράψει ιστορία με τίτλο σε δύο διαφορετικές εργοστασιακές ομάδες, κάτι που ελάχιστοι έχουν κάνει.
-
Και –ίσως πιο πικάντικο– να ξεφτιλίσει τον Bagnaia μέσα στο ίδιο του το σπίτι. Γιατί τι άλλο θα πονέσει περισσότερο το κόκκινο στρατόπεδο από το να βλέπει τον «καλεσμένο» να σαρώνει, ενώ το «χρυσό παιδί» τους ψάχνει πατήματα;
Προκλητική δήλωση
Μετά τον τελευταίο αγώνα, όταν ρωτήθηκε αν η GP25 είναι πράγματι προβληματική, ο Marc απάντησε με το κλασικό του χαμόγελο:
«Η μοτοσικλέτα είναι όπως είναι. Αν περιμένεις από το μηχανάκι να κερδίσει τον αγώνα μόνο του, τότε καλύτερα να πας σπίτι. Εγώ δεν πάω πουθενά».
Καθαρό μήνυμα: η Ducati μπορεί να έχει φτιάξει… μπελά, αλλά αυτός είναι αρκετός για να μετατρέψει τον μπελά σε θρίαμβο.
Και όσο η Yamaha και η Honda βλέπουν μικρά φώτα ελπίδας, ο Márquez απολαμβάνει να τους υπενθυμίζει ότι αν θέλουν να ξαναμπούν στο παιχνίδι, πρέπει να βρουν όχι μόνο μοτοσικλέτα – αλλά και αναβάτη με «καρύδια».
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ – μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς