Τι θα αλλάξει στο WRC 2025
Μεταγραφές, ημερολόγιο, κανόνες… Μάθετε εδώ για τις κύριες αλλαγές για την εκστρατεία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι 2025.
Μεταφορές: το αξιοθέατο Fourmaux
Το γήπεδο του Rally1 ίσως δεν είναι τόσο γεμάτο όσο θα θέλαμε, με μόνο εννέα αυτοκίνητα να έχουν εισαχθεί με πλήρη απασχόληση το 2025, αλλά υπάρχουν ορισμένες αλλαγές που πρέπει να σημειωθούν σε σύγκριση με την προηγούμενη καμπάνια. Η μεταγραφή της χρονιάς είναι φυσικά η άφιξη του Adrien Fourmaux στη Hyundai , με ένα τρίτο i20 N που έχει εγγραφεί για ολόκληρη τη σεζόν. Ο Γάλλος, καλυμμένος από την M-Sport και εντυπωσιακός το 2024 με πέντε βάθρα στο Ford Puma, έπεισε την ομάδα της Νότιας Κορέας να τον εμπιστευτεί σε ένα εργοστασιακό πρόγραμμα. Ο Γάλλος θα έχει τα όπλα στα χέρια για να ανταγωνιστεί τους καλύτερους και, ίσως, να πετύχει την πρώτη του νίκη στο WRC .
Σε αυτό το πεδίο του WRC 2025, σημειώνουμε επίσης την εμφάνιση δύο νέων προσώπων στο Rally1. Ειδήσεις… όχι πραγματικά. Πράγματι, ο Sami Pajari δεν είναι πλέον ξένος στο Rally1, έχοντας συμμετάσχει σε τρία ράλι στην πρώτη κατηγορία το 2024. Ο πρωταθλητής του WRC2 έχει λάβει την εμπιστοσύνη της Toyota που θα τον μπει για όλη τη σεζόν… με ομάδα Β, αλλά στο ίδιο Yaris με τους συμπαίκτες του από την επίσημη ομάδα. Τέλος, ο Josh McErlean θα ανακαλύψει το Rally1 με την M-Sport Ford, αυτός που έπαιξε τρεις σεζόν στο WRC2 χωρίς να είναι πραγματικά πειστικός….
WRC 2025 – Όλες οι μεταγραφές
Adrien Fourmaux : M-Sport Ford (2024) ➡️ Hyundai (2025)
Sami Pajari : WRC2 (2024) ➡️ Toyota (2025)
Josh McErlean : WRC2 (2024 ( 2024 Fordpar)
-20sport ➡️2024 Afterpar.
Esapekka Lappi : Hyundai (2024)
Andreas Mikkelsen : Hyundai (2024)
Ημερολόγιο: τρεις νέες συναντήσεις
Όχι πολλά νέα από την πλευρά του οδηγού, σίγουρα, αλλά από την πλευρά του ημερολογίου, ετοιμαστείτε να ανακαλύψετε νέα τοπία! Το 2025, δεν θα υπάρχουν λιγότερα από τρία νέα γεγονότα στο ημερολόγιο του WRC, το καθένα πιο εξωτικό από το προηγούμενο. Μετά τη σειρά των ιστορικών ράλι Μόντε Κάρλο / Σουηδία / Κένυα για την έναρξη του πρωταθλήματος, το WRC θα ταξιδέψει στα Κανάρια Νησιά. Το ισπανικό αρχιπέλαγος, ο παραδοσιακός τόπος συνάντησης του ERC , υποδέχεται για πρώτη φορά το παγκόσμιο τσίρκο σε αυτό που σίγουρα θα είναι το πιο όμορφο ασφάλτινο ράλι της χρονιάς.
Μετά τα Κανάρια Νησιά, μια σειρά από πέντε ευρωπαϊκά χαλίκια ράλι περιμένει τους οδηγούς (Πορτογαλία, Σαρδηνία, Ακρόπολη, Εσθονία, Φινλανδία), πριν από ένα άλμα στη Νότια Αμερική στη Χιλή. Στη συνέχεια, το WRC θα επιστρέψει στην Κεντρική Ευρώπη και μετά στην Ιαπωνία για τους δύο τελευταίους ασφάλτινους ράλι της χρονιάς… αλλά αυτή τη σεζόν, μια νέα διοργάνωση θα κλείσει το πρωτάθλημα, με το πρώτο Rally της Σαουδικής Αραβίας στο WRC. Σαν ένα μικρό άγγιγμα του Ντακάρ για το τέλος της χρονιάς…
WRC 2025 – Το ημερολόγιο
1. Μόντε Κάρλο (Άσφαλτος/Πάγος) – 22 έως 26 Ιανουαρίου 2025
2. Σουηδία (Χιόνι) – 13 έως 16 Φεβρουαρίου 2025
3. Ράλι Σαφάρι Κένυα (Εδάφιο) – 20 έως 25 Μαρτίου,
4. Κανάρια νησιά (Άσφαλτος) – 24 έως 27 Απριλίου 2025
5. Πορτογαλία (Γη) – 15 έως 18 Μαΐου 2025
6. Σαρδηνία (Γη) – 5 έως 8 Ιουνίου 2025
7. Ακρόπολη (Γη) – 26 έως 29 Ιουνίου 2025
8. Εσθονία (Γη) – 17 έως 20 Ιουλίου , 2025
9. Φινλανδία (Γη) – 31 Ιουλίου έως 3 Αυγούστου 2025
10. Παραγουάη (Γη) – 28 έως 31 Αυγούστου 2025
11. Χιλή (Γη) – 11 έως 14 Σεπτεμβρίου 2025
12. Κεντρική Ευρώπη (Άσφαλτος) – 16 έως 19 Οκτωβρίου 2025
13. Ιαπωνία (Άσφαλτος) – 6 Νοεμβρίου έως 9, 2025
14. Σαουδική Αραβία (Γη) – 27 έως 30 Νοεμβρίου 2025
Κανόνες: το υβριδικό τελείωσε!
Το 2025, το WRC θα γνωρίσει μια μικρή επανάσταση. Εάν τα αυτοκίνητα θα έχουν ουσιαστικά την ίδια εμφάνιση με τις προηγούμενες σεζόν, με τους κανονισμούς του Rally1, οι αλλαγές θα είναι σημαντικές. Προφανώς, η κύρια καινοτομία του 2025 είναι… η κατάργηση του υβριδικού συστήματος, το οποίο έχει προκαλέσει τόσες συζητήσεις από την εισαγωγή του το 2022. Αναξιόπιστο, πολύ βαρύ, πολύ ακριβό και καθόλου ενδιαφέρον από αθλητική άποψη, αυτό το σύστημα Απλώς αφαιρέθηκαν τα πάντα για να μειωθεί το κόστος και να γίνουν οι βάσεις πιο αξιόπιστες. Έτσι, τα Rally1 ανακουφίζονται από 80 κιλά και επομένως το βάρος τους αυξάνεται από 1260 σε 1180 κιλά.
Για να αντισταθμιστεί αυτή η μείωση και να διατηρηθεί μια λογική αναλογία βάρους-ισχύς, η φλάντζα εισαγωγής αέρα θα μειωθεί κατά ένα χιλιοστό και θα πάει από 36 mm σε 35 mm, προκειμένου να μειωθεί ελαφρώς η ισχύς του θερμικού κινητήρα. Έτσι, τα μη υβριδικά Rally1 θα έχουν αναλογία ισχύος προς βάρος παρόμοια με τα υβριδικά Rally1. Το καύσιμο που χρησιμοποιείται θα είναι πάντα 100% βιώσιμο. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό: ελαστικά. Από το 2025, ο Hankook θα γίνει ο επίσημος κατασκευαστής του WRC αντί της Pirelli. Η νοτιοκορεάτικη φίρμα, παρά τη μικρή της εμπειρία στα ράλι (παρούσα στο ERC από το 2023), θα έχει το δύσκολο έργο να προμηθεύει όλες τις κατηγορίες μέχρι το 2027, κάτι που αναγκαστικά θα δημιουργήσει χρόνο προσαρμογής για όλα τα πληρώματα.
Στον Αθλητικό Κανονισμό αυτή τη φορά, η μεγάλη αλλαγή του τρέχοντος έτους 2025 είναι η βαθμολογική κλίμακα, η οποία έχει τροποποιηθεί ξανά μετά από κριτική το 2024. Αυτός του περασμένου έτους δέχεται κάποιες προσαρμογές για να αποκαταστήσει τη σημασία της νίκης. Έτσι, ο νικητής του ράλι θα κερδίσει 25 πόντους (τότε 17, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 για τα πρώτα δέκα). Η απογευματινή διανομή του Σαββάτου ακυρώνεται και το έπαθλο για το κυριακάτικο στάδιο – Super Sunday – θα είναι μόνο για τους πέντε πρώτους με 5 βαθμούς για τον πρώτο (μετά 4, 3, 2, 1). Το Power Stage δεν αλλάζει και θα προσφέρει πάντα 5 βαθμούς στον ταχύτερο οδηγό στην τελευταία ειδική διαδρομή του ράλι. Συνολικά, μπορούν να σημειωθούν το πολύ 35 πόντους σε ένα Σαββατοκύριακο ράλι.