
Τα πιο διάσημα μηχανάκια στον κόσμο: Από τη Vespa μέχρι τη Harley-Davidson και τη Ducati Monster, οι μηχανές που άλλαξαν τον κόσμο δεν είναι μηχανές. Είναι ιστορίες, ήχοι και πάθος πάνω σε δύο τροχούς. Η μοτοσικλέτα δεν είναι απλώς μετακίνηση. Είναι πολιτισμός, μουσική, μόδα, τρόπος ζωής. Από τα καφέ του Λονδίνου μέχρι τα στενά της Μπολόνια, κάθε μηχανάκι που έγινε διάσημο κουβαλάει κάτι παραπάνω από ίππους. Κουβαλάει ιστορία, χαρακτήρα και επανάσταση.
Honda Super Cub: Η μοτοσικλέτα που ένωσε τον κόσμο
Αν υπάρχει ένα μηχανάκι που άλλαξε τον πλανήτη, αυτό είναι το Honda Super Cub.
Από το 1958 μέχρι σήμερα, έχουν πουληθεί πάνω από 100 εκατομμύρια μονάδες περισσότερες από οποιοδήποτε άλλο όχημα στην ιστορία. Το σλόγκαν “You meet the nicest people on a Honda” έγινε σύμβολο εποχής.
Απλή, οικονομική, αξιόπιστη, το Super Cub ήταν η μοτοσικλέτα που έκανε την Ιαπωνία υπερδύναμη και την οδήγηση προσβάσιμη σε όλους. Από τα καφέ του Τόκιο μέχρι τα χωριά της Ταϊλάνδης, δεν υπάρχει γωνιά του κόσμου που να μην έχει περάσει ένα Super Cub.
Vespa: Η ιταλική ψυχή σε δύο τροχούς
Όταν τελείωσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, η Ιταλία ήθελε κάτι που να δώσει ξανά ελπίδα. Το 1946, η Piaggio παρουσίασε τη Vespa. Μια λέξη που σημαίνει “σφήκα” και ένας ήχος που θα γινόταν το soundtrack της Μεσογείου. Η Vespa δεν ήταν απλώς μηχανάκι. Ήταν στιλ. Από την Audrey Hepburn στο Roman Holiday μέχρι τις πλατείες της Ρώμης, η Vespa έγινε σύμβολο ελευθερίας, φλερτ και αισιοδοξίας. Ήταν το μηχανάκι που έκανε τους ανθρώπους να χαμογελούν.
Σήμερα, μετά από 80 χρόνια, παραμένει το πιο αναγνωρίσιμο σχήμα στον κόσμο.
Harley-Davidson: Ο ήχος της Αμερικής
Η Harley δεν είναι μηχανάκι· είναι κήρυγμα. Είναι ο βρυχηθμός της ελευθερίας, η μυρωδιά του δρόμου και η περηφάνια της ανυπακοής. Από το 1903, οι Harley-Davidson έγιναν το σύμβολο μιας κουλτούρας: των outlaws, των ταξιδευτών, των μοναχικών λύκων.
Με ήχο που δεν αντιγράφεται, οι Harley έγιναν πρωταγωνιστές στη μεγάλη οθόνη Easy Rider, Terminator 2, The Wild One. Οι μηχανές αυτές δεν είναι για όλους. Είναι για εκείνους που θέλουν να ακούνε τον κόσμο να δονείται κάτω από τη σέλα τους.
Yamaha YZF-R1: Ο ιαπωνικός δρόμος της τελειότητας
Το 1998, η Yamaha παρουσίασε τη YZF-R1, και ο κόσμος των supersport άλλαξε για πάντα. Ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα που ένωσε αγωνιστική τεχνολογία MotoGP με δρόμο καθημερινό. Ελαφριά, πανίσχυρη, με γραμμική απόδοση και φρενάρες ακριβείας, έγινε η «κατακόκκινη γραμμή» ανάμεσα στην ταχύτητα και τη λογική.
Η R1 είναι το παράδειγμα της ιαπωνικής φιλοσοφίας: πειθαρχία, ακρίβεια και πάθος σε τέλεια ισορροπία.
Ducati Monster: Το πάθος έγινε μέταλλο
Η Ducati Monster, από το 1993, άλλαξε την εικόνα της μοτοσικλέτας στην πόλη. Ήταν γυμνή, ωμή, με φωνή βραχνή σαν Ιταλίδα ηθοποιός των ‘60s. Ο σχεδιαστής Miguel Galluzzi είπε τη φράση που έμεινε στην ιστορία: “Όλα όσα δεν χρειάζονται, φεύγουν.” Η Monster έγινε η Ducati των δρόμων. Οδήγησε χιλιάδες νέους στον κόσμο των δύο τροχών και απέδειξε ότι το design μπορεί να είναι ταυτόχρονα τέχνη και θηρίο.
BMW GS : Το μηχανάκι που γύρισε τον πλανήτη
Η BMW R80 G/S το 1980 εφηύρε μια νέα κατηγορία: το adventure bike. Ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα που μπορούσε να κάνει τα πάντα δρόμο, βουνό, έρημο, πόλη.Η G/S (Gelände/Strasse- χώμα/δρόμος) έγινε σύμβολο ταξιδιού, και το 1981 κέρδισε το Paris-Dakar με τον Hubert Auriol. Σήμερα, οι GS είναι οι πιο ολοκληρωμένες μηχανές στον κόσμο. Δεν είναι για να δείχνεις. Είναι για να φεύγεις.
Suzuki Hayabusa : Η ταχύτητα έγινε τέχνη
Τα πιο διάσημα μηχανάκια στον κόσμο: Το 1999, η Suzuki Hayabusa έσπασε το φράγμα των 300 km/h και άλλαξε για πάντα το παιχνίδι. Το όνομά της σημαίνει “γεράκι” στα ιαπωνικά, και η μορφή της θύμιζε πραγματικά πτηνό σε κατάδυση. Η Hayabusa δεν ήταν απλώς γρήγορη ήταν όμορφη στην παράνοιά της. Έγινε θρύλος, σύμβολο της ιαπωνικής υπερβολής, και λατρεύτηκε από κάθε άνθρωπο που άκουσε το σφύριγμά της στο πέρασμα.
Royal Enfield Bullet : Ο στρατιώτης του δρόμου
Η Royal Enfield Bullet είναι η μακροβιότερη μοτοσικλέτα παραγωγής στην ιστορία. Από το 1932 μέχρι σήμερα, το ίδιο σχέδιο, ο ίδιος παλμός. Ένα βρετανικό δημιούργημα που έγινε ινδικό σύμβολο. Στην Ινδία, η Bullet δεν είναι μηχανή είναι παράδοση. Ο ήχος της είναι προσευχή, και το σήμα της, ιερό.
Kawasaki Ninja ZX-10R : Η επιστήμη της αδρεναλίνης
Οι Ninja είναι οι σύγχρονες samurai των δρόμων. Από τη δεκαετία του ’80 μέχρι σήμερα, κάθε μοντέλο ZX είναι μάθημα αεροδυναμικής. Η ZX-10R είναι ίσως η πιο ολοκληρωμένη supersport παραγωγής στον κόσμο. Με ηλεκτρονικά που θα ζήλευε και μαχητικό αεροσκάφος, η Ninja συνεχίζει να διδάσκει τι σημαίνει να «οδηγείς στο όριο χωρίς να το περνάς».
Triumph Bonneville : Ο βρετανικός ρομαντισμός
Κανένα μηχανάκι δεν συμβολίζει τόσο την έννοια της κλασικής ελευθερίας όσο η Triumph Bonneville. Από τη δεκαετία του ’50 μέχρι σήμερα, είναι η αγαπημένη των ροκάδων, των καλλιτεχνών, των απλών ονείρων.
Η Bonnie, όπως την αποκαλούν, είναι μια μηχανή που δεν χρειάζεται να τρέξει για να είναι όμορφη. Αρκεί να τη δεις παρκαρισμένη στο φως του ήλιου και να νιώσεις την Αγγλία στα μάτια σου.
Τα πιο διάσημα μηχανάκια στον κόσμο: Γιατί έγιναν διάσημες;
Οι πιο διάσημες μοτοσικλέτες του κόσμου δεν έγιναν σύμβολα επειδή ήταν τέλειες. Έγιναν γιατί είχαν χαρακτήρα. Γιατί κάθε μία κουβαλάει ένα κομμάτι ανθρώπινης ιστορίας: την ανάγκη να ξεφύγουμε, να εξερευνήσουμε, να ζήσουμε λίγο πιο γρήγορα από τον χρόνο.



