
Οι βασιλιάδες των μισθών F1 Edition: Τα πιο «χοντρά» biles στο motorsport , ποιοι βγάζουν τις πιο πολλές χιλιάδες. Έλα να δούμε ποιοι οδηγοί παίρνουν τα μεγάλα λεφτά και όχι μόνο από τους αγώνες, αλλά κι όλα τα άλλα που μπουκάρουν στο πορτοφόλι.
Από τα πιο αξιόπιστα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι τώρα:
Οδηγός Ομάδα Εκτιμώμενος βασικός μισθός / συνολικές αποδοχές
- Max Verstappen (Red Bull) F1 ~ $65 εκατ. βασικός μισθός για το 2025. Με τα μπόνους, πάει στα ~$75 εκατ. περίπου.
- Lewis Hamilton (Ferrari) F1 Πάρα πολύ κοντά — γύρω στα $60 εκατ. τον χρόνο.
- Charles Leclerc (Ferrari) F1 ~ $34 εκατ.
- Fernando Alonso (Aston Martin) F1 ~ $20–27.5 εκατ. αναλόγως συμβολαίου και μπόνους.
- Lando Norris (McLaren) F1 ~ $20 εκατ. με μπόνους.
Υπάρχουν κι άλλοι με καλές απολαβές — George Russell, Carlos Sainz, Pierre Gasly — αλλά το χάσμα είναι μεγάλο ανάμεσα στους κορυφαίους και στην «μεσαία κατηγορία» οδηγών.
Οι βασιλιάδες των μισθών F1 Edition: Τι εμπλέκεται – πέρα από τα λεφτά της πίστας
Όταν λέμε «πλούσιο συμβόλαιο», δεν εννοούμε μόνο τον μισθό που πληρώνει η ομάδα για να οδηγάς. Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες:
- Μπόνους βάσει επιδόσεων: νίκες, podiums, θέση πρωταθλήματος — αυτά προσθέτουν αρκετά εκατομμύρια στις καθαρές αποδοχές.
- Σπόνσορες / εμπορικά deals: όταν ένας οδηγός έχει καλό όνομα, οι συμφωνίες με εταιρείες ρολογιών, μόδας, αυτοκινήτων, lifestyle, επισήμων προϊόντων, μπλουζών κτλ., συνήθως φέρνουν μεγάλα χρήματα.
- Image rights: το δικαίωμα χρήσης της εικόνας του οδηγού για διαφημίσεις, προωθητικές ενέργειες, merchandising.
Έξοδα, φορολογίες και κόστος ζωής: όσο πιο διάσημος είσαι, τόσο πάνω έχεις όμως και τις… υποχρεώσεις — φόροι, ταξίδια, προσωπικό κτλ.
- Παρασκήνιο – τι ανεβάζει / τι κρατάει πίσω τις πληρωμές
- Οι μισθοί καθορίζονται όχι μόνο από το πόσο καλός είσαι ως οδηγός, αλλά από το πόσο πολύ σε θέλει η ομάδα, από το πόσο ανταγωνιστικό είναι το μονοθέσιο, και από το πόσο πολύ έχεις «χτίσει» προσωπικό brand.
- Όταν μια ομάδα ξέρει ότι ο οδηγός της θα φέρνει βαθμούς / νίκες σταθερά, οι διαπραγματεύσεις για νέο συμβόλαιο ή ανανέωση μπορούν να εκτοξεύσουν τα ποσά.
- Οι νεοφερμένοι οδηγοί / rookies ή αυτοί που δεν έχουν ακόμα «επικοινωνιακή δύναμη» συνήθως παίρνουν πολύ χαμηλότερα συμβόλαια, ακόμα κι αν είναι ταλέντο — γιατί δεν έχουν το back‐up του brand τους ή των χορηγών.
- Όταν μετακινείσαι σε ομάδα big money, π.χ. Ferrari ή Red Bull, συχνά έρχεται αυξημένη έκθεση, απαιτήσεις, και πιθανές αρνητικές συνέπειες αν δεν αποδώσεις.
Ποια είναι η πιο εντυπωσιακή περίπτωση;
Για μένα, αυτό που κολλάει είναι ο Verstappen: δεν είναι μόνο ότι παίρνει τα περισσότερα· είναι ότι έχει καταφέρει να γίνει τόσο «ασφαλής επιλογή» που η ομάδα πληρώνει για να τον κρατήσει. Επίσης, ο Hamilton — μετά την αλλαγή του σε Ferrari — κατάφερε να διαπραγματευτεί τόσο ώστε να διατηρήσει πολύ υψηλά επίπεδα απολαβών.
Άλλη περίπτωση που εντυπωσιάζει: οι νέοι οδηγοί που ανεβαίνουν και περιμένεις να πάρουν μικρό μισθό, αλλά αν κάνουν καλά αποτελέσματα, γίνεται talk-of-the-town.
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς