
Lancia Ypsilon HF Integrale: Υπάρχει μάρκα πιο ταυτισμένη με τα ράλι από τη Lancia; Από την εποχή που η Delta Integrale σάρωνε τον ανταγωνισμό με εννέα τίτλους (1987–1992), καμία άλλη εταιρεία δεν έβαλε τόσο έντονα τη σφραγίδα της στην ιστορία του WRC. Κι όμως, για πάνω από τρεις δεκαετίες, η Lancia έμοιαζε σαν φάντασμα – μια δόξα του παρελθόντος, παγωμένη σε αφίσες και VHS.
Η Ypsilon HF Integrale Rally2 είναι γεγονός. Και δεν είναι απλώς άλλο ένα project του ομίλου Stellantis για να «γεμίσει» τη γκάμα του. Είναι το πρώτο πραγματικό βήμα για να ξαναζωντανέψει η αύρα που έκανε τη Lancia θρύλο. Από το φιάσκο του Rally4 στο μεγάλο στοίχημα του Rally2. Η πρώτη επιστροφή της Lancia στο Rally4 απογοήτευσε: στην ουσία ένα Peugeot 208 με ιταλικό κοστούμι. Οι tifosi ένιωσαν προδομένοι – άλλο περίμεναν, άλλο πήραν. Γιατί η Lancia δεν είναι μια «βιτρίνα» στα shelves του Stellantis. Είναι η ομάδα που δίδαξε τι σημαίνει DNA ράλι. Η Rally2 εκδοχή του Ypsilon όμως αλλάζει το παιχνίδι. Για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, βλέπουμε ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο με αναφορά στο Integrale, με τεχνολογία και δυναμική που μπορεί να χτυπήσει ευθέως Ford Fiesta, Skoda Fabia και Citroën C3. Και κάπου εδώ αρχίζει το παρασκήνιο…
Stellantis: σχέδιο δύο ταχυτήτων Rally2 & WRC 2027
Σύμφωνα με πληροφορίες μέσα από τον όμιλο, η Lancia δεν θα μείνει μόνο στο Rally2. Ο στόχος είναι το WRC 2027, όταν οι κανονισμοί ανανεωθούν πλήρως και ανοίξει το πεδίο για νέες εργοστασιακές ομάδες. Το Ypsilon Rally2 λοιπόν δεν είναι αυτοσκοπός – είναι δοκιμαστήριο τεχνολογίας και ανθρώπων.
Οι φήμες μιλούν για ένα WRC πρόγραμμα με plug-in υβριδικά, με την Stellantis να σκέφτεται στρατηγικά:
Η Peugeot ήδη έχει «καεί» με την αποτυχία του WRC comeback πριν 20 χρόνια. Η Citroën έφυγε πικραμένη το 2019. Η Fiat δεν έχει καθαρό DNA για το WRC. Άρα; Μόνο η Lancia έχει το κύρος, την ιστορία και τη συναισθηματική σύνδεση με τους tifosi. Με λίγα λόγια, το Rally2 Ypsilon είναι το «προοίμιο». Ο πραγματικός στόχος είναι το WRC 2027.
Ο φόβος των αντιπάλων
Το WRC Rally2 σήμερα είναι βασίλειο της Skoda. Όμως αν το Ypsilon δείξει από την αρχή δυναμική, θα αλλάξει τις ισορροπίες. Και η προοπτική της εργοστασιακής εμπλοκής της Lancia σημαίνει ότι οι Γερμανοί και οι Τσέχοι ξέρουν πως θα έχουν απέναντί τους μια μάρκα που δεν έρχεται για τουρισμό, αλλά για αίμα. Οι insiders λένε ότι ήδη η FIA παρακολουθεί στενά το project, καθώς μια δυνατή Lancia στο grid μπορεί να εκτοξεύσει ξανά το ενδιαφέρον των θεατών. Και μην ξεχνάμε: το WRC έχει ανάγκη από «δράμα» και αναβίωση των θρυλικών brands.
Οι tifosi απαιτούν… Integrale
Η Ypsilon Rally2 δεν είναι ακόμη έτοιμη να γράψει ιστορία. Χρειάζεται ομολογκασιόν, δοκιμές, πραγματική δράση στα stages. Όμως το όνομα Integrale δεν είναι διακοσμητικό. Είναι υπόσχεση. Και οι tifosi δεν συγχωρούν δεύτερες απογοητεύσεις. Αν η Lancia αποτύχει, η ζημιά στην εικόνα θα είναι ανεπανόρθωτη. Αν όμως πετύχει, τότε από το 2025–26 το Rally2 θα έχει νέο τρόμο… και το 2027 το WRC μπορεί να δει την πιο ηχηρή επιστροφή στην ιστορία του.
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale, ο θρύλος επέστρεψε και είναι μια σοβαρή πρόκληση γιαυτό ας το πούμε όπως είναι:
Η Skoda θα πρέπει να μάθει ότι δεν θα παίζει μόνη της. Η M-Sport Ford θα νιώσει ξανά ιταλική ανάσα στο σβέρκο. Και το WRC 2027 θα μπορούσε να γίνει το restart που περιμέναμε όλοι, με τη Lancia ξανά στον θρόνο της. Μέχρι τότε, το μόνο που μένει είναι να δούμε αν το Ypsilon Rally2 είναι όντως άξιο του ονόματος Integrale ή αν θα χαθεί στη σκόνη σαν ένα ακόμη εταιρικό πείραμα της Stellantis.
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς