Η Liberty Media θέλει να σβήσει την ιστορία του MotoGP

i-liberty-media-thelei-na-svisei-tin-istoria-tou-motogp

Η Liberty Media θέλει να σβήσει την ιστορία του MotoGP και όλα αλλάζουν: To MotoGP Χάνει την ταυτότητά του; Μια κίνηση που βάζει φωτιά στο πάθος των οπαδών. Το MotoGP ήταν πάντα κάτι παραπάνω από αγώνες. Ήταν μυρωδιά καμένου λάστιχου, ιδρώτας αναβατών που έπαιζαν τη ζωή τους σε κάθε στροφή, και μια ιστορία που δένονταν με κάθε γύρο, κάθε κατηγορία, κάθε ήρωα. Από τα 50cc και τα 125cc μέχρι την κορυφαία κατηγορία, το πρωτάθλημα είχε πάντα πολυδιάστατη ταυτότητα.

Όμως η άφιξη της Liberty Media, της ίδιας εταιρείας που μετέτρεψε τη Formula 1 σε παγκόσμιο θεαματικό σόου, φαίνεται πως σπρώχνει το MotoGP σε ένα μονοπάτι επικίνδυνο: αυτό της ιστορικής αμνησίας. Οι τελευταίες αναφορές για «διαγραφή» της ιστορίας του Marc Márquez στις μικρότερες κατηγορίες (125cc, Moto2) και η πρόθεση να παρουσιαστεί αποκλειστικά ως «7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP» αντί για «9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Grand Prix», έχουν βάλει φωτιά στα social media και ξεσηκώσει την κοινότητα.

Γιατί; Γιατί πολύ απλά, η ιστορία μετράει.

Οι πρώτες κινήσεις της Liberty και η κρίση ταυτότητας. Η Liberty Media μπήκε στο παιχνίδι με την υπόσχεση ότι θα κάνει το MotoGP πιο εμπορικό, πιο προσιτό στο παγκόσμιο κοινό, πιο θεαματικό για τις νέες γενιές. Λογικό. Το έκανε ήδη στη Formula 1, και μάλιστα με επιτυχία: Drive to Survive, social media content, νέες αγορές, τεράστιες χορηγίες.

Όμως, στο MotoGP, η συνταγή δεν είναι τόσο απλή. Εδώ, το DNA είναι διαφορετικό. Από το 1949, το παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσυκλετών χτίστηκε πάνω σε πολλές κατηγορίες. Ο Giacomo Agostini, o Ángel Nieto, o Valentino Rossi, όλοι κουβαλούν ιστορίες και τίτλους που δεν περιορίζονται μόνο στην κορυφαία κατηγορία. Το να σβήσεις αυτές τις στιγμές, είναι σαν να λες στον κόσμο: «Ξεχάστε ποιοι είμαστε, μετράει μόνο το σήμερα».

Και εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα: το MotoGP κινδυνεύει να χάσει την ταυτότητά του, προσπαθώντας να αντιγράψει τη Formula 1. Το παρασκήνιο: Μικρότερες κατηγορίες στο περιθώριο. Οι πρώτες ανησυχίες δεν ήρθαν με τον Márquez. Ήρθαν όταν βγήκε στη δημοσιότητα ότι από την επόμενη χρονιά, οι κατηγορίες Moto2 και Moto3 θα μεταφερθούν μακριά από το κεντρικό paddock. Αντί να βρίσκονται δίπλα στη «μεγάλη σκηνή» του MotoGP, θα περιοριστούν σε μια γωνία, όπως η Formula 2 και Formula 3 στη F1.

i-liberty-media-thelei-na-svisei-tin-istoria-tou-motogp-giacomo-agostini

Στην πράξη, αυτό σημαίνει:

  • Λιγότερη προβολή για τις μικρότερες ομάδες.
  • Δυσκολία να βρουν χορηγούς.
  • Συρρίκνωση της σημασίας τους.

Κι όμως, αυτές οι κατηγορίες είναι το «φυτώριο» του αθλήματος. Εκεί γεννήθηκαν οι Rossi, Márquez, Lorenzo, Pedrosa. Αν τις βάλεις στο περιθώριο, ποιος θα κρατήσει ζωντανή τη φλόγα; Η διαγραφή της ιστορίας: Ένα επικίνδυνο πείραμα. Το μεγάλο σοκ ήρθε με τις αναφορές ότι από το GP της Ιαπωνίας, οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς θα πρέπει να αγνοούν τα πρωταθλήματα του Márquez σε 125cc και Moto2. Αν ισχύσει αυτό, θα παρουσιαστεί ως «7 φορές πρωταθλητής MotoGP» και όχι ως «9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής».

Η κίνηση αυτή δείχνει ξεκάθαρα το σχέδιο: να γίνει το MotoGP ένα προϊόν με απλή αφήγηση, εύπεπτη για το κοινό που δεν ξέρει πολλά. «Να μην μπερδεύονται οι θεατές με Moto2, Moto3, 125cc. Να κρατήσουμε μόνο το κορυφαίο.» Μόνο που αυτή η «απλοποίηση» είναι στην πραγματικότητα παραχάραξη. Είναι σαν να λες στον Freddie Spencer ότι δεν πήρε δύο τίτλους το 1985, ή στον Rossi ότι δεν είναι 9 φορές αλλά 7 φορές πρωταθλητής.

Η ιστορία δεν είναι marketing trick. Είναι η ψυχή του αθλήματος. Οι αντιδράσεις: Από το paddock μέχρι τους οπαδούς. Η αντίδραση ήταν άμεση. Στα social media, η είδηση έκανε τον γύρο του κόσμου και οι οπαδοί αντέδρασαν με οργή. «Δεν σβήνεις το παρελθόν επειδή δεν σου ταιριάζει στο αφήγημα» έγραψαν πολλοί. Οι αναβάτες, αν και επίσημα δεν έχουν μιλήσει όλοι, δύσκολα θα δεχτούν κάτι τέτοιο. Γιατί για εκείνους, κάθε τίτλος κερδήθηκε με αίμα και θυσίες. Ο ίδιος ο Álex Márquez, όταν κέρδισε φέτος τον πρώτο του αγώνα MotoGP, είπε:

«Είναι στο ίδιο επίπεδο με τους δύο τίτλους μου. Σήμερα ήμουν σε αυτό το επίπεδο.» Αν οι ίδιοι οι αναβάτες θεωρούν σημαντικά τα πρωταθλήματα Moto2/Moto3, πώς μπορεί η Liberty να τα αγνοήσει;

Η Liberty Media θέλει να σβήσει την ιστορία του MotoGP – Γιατί η ιστορία έχει σημασία.

Το MotoGP δεν είναι Formula 1. Δεν είναι μονοθέσια που προέρχονται από μια πυραμίδα feeder series που ποτέ δεν αναγνωρίστηκαν ως «παγκόσμια πρωταθλήματα». Στις μοτοσυκλέτες, κάθε κατηγορία είχε πάντα παγκόσμιο κύρος.

  • Ο Ángel Nieto έγινε θρύλος με 13 τίτλους σε 50cc και 125cc.
  • Ο Dani Pedrosa έφτασε στη μεγάλη κατηγορία ως τριπλός πρωταθλητής 125cc/250cc.
  • Ο Valentino Rossi κατέκτησε 125cc, 250cc, 500cc και MotoGP.

i-liberty-media-thelei-na-svisei-tin-istoria-tou-motogp-angel_nieto_garelli.

Αν διαγράψεις αυτή την κληρονομιά, δεν σβήνεις μόνο αριθμούς. Σβήνεις τα θεμέλια πάνω στα οποία χτίστηκε το άθλημα. Μάρκετινγκ ή χαρακτήρας; Το κρίσιμο σταυροδρόμι. Η Liberty Media προσπαθεί να φέρει το MotoGP στο ίδιο hype train με τη Formula 1. Αλλά η προσπάθεια αυτή έχει ένα ρίσκο: να χάσει την ψυχή του αθλήματος στην πορεία.

Η τελετή εθνικών ύμνων στο Misano, που μιμήθηκε την F1, ήταν απλώς μια «άσκηση φιγούρας». Δεν πείραξε κανέναν ιδιαίτερα. Αλλά το να ξαναγράψεις την ιστορία είναι άλλο πράγμα. Είναι σαν να λες ότι το ποδόσφαιρο ξεκίνησε το 1992 με την Premier League και όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρξαν ποτέ. Το MotoGP πάντα πουλούσε αυθεντικότητα. Το πάθος του κοινού, οι ήρωες των μικρότερων κατηγοριών, οι ιστορίες που έδιναν κίνητρο στις νέες γενιές. Αν το χάσει αυτό, θα γίνει απλώς άλλη μια βιτρίνα θεάματος χωρίς ρίζες.

Το μέλλον: Επανάσταση ή αυτογκόλ;

Η Liberty έχει μπροστά της μια τεράστια πρόκληση:

  • Να αυξήσει την εμπορικότητα.
  • Να φέρει νέο κοινό.
  • Να δημιουργήσει hype, χωρίς να καταστρέψει το DNA του αθλήματος.

Αν το καταφέρει, μπορεί να ζήσουμε μια χρυσή εποχή για το MotoGP, με νέες αγορές, νέους χορηγούς, και παγκόσμια αναγνώριση. Αν όχι, θα μιλάμε για το μεγαλύτερο αυτογκόλ στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το MotoGP βρίσκεται σε σταυροδρόμι. Από τη μια, η ευκαιρία να εκτοξευτεί σε δημοτικότητα, όπως έγινε με τη Formula 1. Από την άλλη, ο κίνδυνος να χάσει αυτό που το έκανε μοναδικό: την ιστορία του, τις μικρότερες κατηγορίες, την αυθεντικότητα. Η «διαγραφή» της ιστορίας του Marc Márquez δεν είναι απλά μια λεπτομέρεια. Είναι προειδοποίηση. Αν το MotoGP γίνει μια σειρά όπου το παρελθόν δεν μετράει, τότε ίσως το μέλλον του να μην είναι τόσο φωτεινό όσο υπόσχονται οι καινούργιοι ιδιοκτήτες.

Γιατί, στο τέλος της ημέρας, το MotoGP δεν είναι μόνο νίκες και τίτλοι. Είναι το πάθος, η κληρονομιά και οι άνθρωποι που έκαναν αυτό το σπορ θρύλο. Και αν χαθεί αυτή η ταυτότητα, τότε ό,τι καινούργιο φτιαχτεί, θα είναι απλώς ένα κέλυφος χωρίς ψυχή.

«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης

Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς

  • rally-sprint-livadiaw-omae-assoaa-engine power
    4 τροχοί - Auto

    Με 51 συμμετοχές το Ράλλυ Σπριντ Λιβαδειάς

    Με 51 συμμετοχές το Ράλλυ Σπριντ Λιβαδειάς Μετά την συναρπαστική αρχή του Ράλλυ Βοιωτίας, η δράση στους χωμάτινους αγώνες συνεχίζεται λίγο βορειότερα, στη φιλόξενη περιοχή της Λιβαδειάς, με το Ράλλυ Σπριντ Λιβαδειάς. Ο αγώνας Ράλλυ σπριντ [...]
  • kema motors,engine power
    4 τροχοί - Auto

    KEMA MOTORS και οδηγήστε με στύλ

    KEMA MOTORS και οδηγήστε με στύλ Εμπόριο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων Η παρουσία μας στον χώρο Από την αρχή της πορείας μας το 1987, η Kemamotors παρέχει στους πελάτες μας ποιοτικά οχήματα και υπηρεσίες [...]
  • fabio-quartararo-mia-nea-pista-motogp-einai-panta-diaskedastiki
    2 Τροχοί - Moto

    Fabio Quartararo: «Μια νέα πίστα MotoGP είναι πάντα διασκεδαστική»

    Αφού περιέγραψε το Αυστριακό Σαββατοκύριακο MotoGP της Yamaha ως «αρκετά γελοίο», ο Fabio Quartararo αναζητά την απαραίτητη «διασκέδαση» καθώς το MotoGP κάνει το ντεμπούτο του στο Balaton Park στην Ουγγαρία αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο παγκόσμιος [...]
  • treiler thleoptikis ekpompis engine powertrito-epeisodio
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τι θα δούμε απόψε στο Engine Power 21/3/23

    Τι θα δούμε απόψε στο Engine Power 21/3/23 Σήμερα το νέο ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ του Engine POWER και ανεβάζουμε τον κόσμο της μηχανοκίνησης ακόμη πιο ψηλά!!! #KontizasMichail #EnginePower #Sportime Συντονιζόμαστε… Δείτε το τρέιλερ της εκπομπής εδώ: [...]
  • Μιχάλης Κοντιζάς,engine power
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτικό επεισόδιο 9/9/21

    Τηλεοπτικό επεισόδιο 9/9/21. Mια νέα σεζόν και ένα διαφορετικό Engine Power αρχίζει με την Gazpromneft & G-Energy να μας δίνουν αέρα ενέργειας και δυναμικής!!! Δείτε ολόκληρο το επεισόδιο εδώ: Σε αυτό το επεισόδιο θα ζήσουμε [...]
  • michalis kontizas,engine power
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Η τελευταία εκπομπή για το 2021

    Η τελευταία εκπομπή για το 2021 Το τελευταίο επεισόδιο του 2021 για το Engine Power μαζί με τους συνεργάτες του σας εύχεται αυτή την Πέμπτη στις 21:00 το βράδυ στο κανάλι Έψιλον για το 2022… [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Yamaha YZF-R1

    Με την τεχνολογία της αγωνιστικής YZR-M1 MotoGP, κινητήρα crossplane, πλαίσιο με κοντό μεταξόνιο και ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας, η YZF-R1 είναι έτοιμη να γίνει ένα με εσάς και να σας προσφέρει ένα νέο επίπεδο οδήγησης. [...]
  • Πολεμική αεροπορία

    Ελληνικά πολεμικά αεροσκάφη αναλαμβάνουν την αστυνόμευση του εναέριου χώρου

    Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΝΑΤΟ, η Ελλάδα σε συνδυασμό με την Ιταλία έχουν  ξεκινήσει περιπολίες αέρος πάνω από τον εναέριο χώρο του Μαυροβουνίου. Το Μαυροβούνιο εντάχθηκε στο ΝΑΤΟ, τον Ιούνιο του περασμένου έτους και καθώς [...]
  • anavash-vante-sthn-krhth-omae-agonas -anavashs-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Η Ανάβαση Βαντέ στην Κρήτη με 19 Συμμετοχές

    Η Ανάβαση Βαντέ στην Κρήτη με 19 Συμμετοχές Η Αθλητική Λέσχη Αυτοκινήτου Χανίων μετά από έγκριση της ΕΠ.Α. / ΟΜΑΕ διοργανώνει την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου την δεύτερη Ανάβαση Βαντέ, η οποία προσμετρά στο Κρητικό Έπαθλο. [...]
  • omae-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Ανακοίνωση από την ΟΜΑΕ

    Ανακοίνωση από την ΟΜΑΕ Η Επιτροπή Αγώνων της ΟΜΑΕ ανακοινώνει πως ο αγώνας χωμάτινης ατομικής χρονομέτρησης και rallycross που ήταν προγραμματισμένος για το διήμερο 23 και 24 Νοεμβρίου θα διεξαχθεί στην Ανάβρα από το Σωματείο [...]
  • motogp-varkelonis-sprint-2025-crash
    2 Τροχοί - Moto

    MotoGP Βαρκελώνης – Sprint 2025 : Όταν είσαι θεός, και την επόμενη στιγμή… «αρκετά ηλίθιος».

    MotoGP Βαρκελώνης – Sprint 2025 : «Σπριντ γεμάτο λάθη, πτώσεις και δράμα – Μαρκ ο θριαμβευτής, Άλεξ ο χαμένος, Aldeguer ο ταραχοποιός» Η Βαρκελώνη μάς χάρισε ένα από τα πιο δραματικά Sprint της σεζόν. Εκεί [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ