Γιάννης Μπαντούνας ένας οδηγός αγώνων Ραλλύ πρότυπο για την τοπική κοινωνία, τον Πύργο, του Νομού Ηλείας και του ευρύτερου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Μηχανοκίνητος αθλητισμός: Γιάννης Μπαντούνας, ένας οδηγός αγώνων από τον Νομό Ηλείας ο οποίος έχει γράψει το όνομα του σε εκατοντάδες αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχει διακριθεί, ξεχωρίσει ως οδηγός και άνθρωπος εντός και εκτός των αγώνων. Με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζουμε τον Γιάννη Μπαντούνα…
Πόσο χρονών ήσουν και ποια ήταν η αιτία που σε οδήγησε να ασχοληθείς με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και συγκεκριμένα με το άθλημα σου;
Γιάννης Μπαντούνας: Το 1991 σε ηλικία 15 χρονών άρχισα να ασχολούμαι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αιτία ήταν η δημιουργία στην περιοχή του Πύργου της πόλης μου μιας πίστας καρτ και η προτροπή του θείου μου που ήταν λάτρης των αγώνων αυτοκινήτου να ασχοληθώ με τα καρτ, έκανα καρτ περίπου 7 χρόνια και μετά ασχολήθηκα με τους αγώνες ράλλυ.
Πες μας τις καλύτερες στιγμές της καριέρας σου ως σήμερα;
Οι καλύτερες στιγμές της καριέρας μου είναι η κατάκτηση του Πανελληνίου πρωταθλήματος ράλλυ το 2018 ,2 φορές έχω κατακτήσει το κύπελλο χώματος το 2015 και 2016 σε επίπεδο γενικής και αρκετές φορές όλα αυτά τα χρόνια έχω κατακτήσει την πρώτη θέση στην κατηγορία μου στους διάφορους θεσμούς που συμμετέχω!
Ο Γιάννης Μπαντούνας ποιον αγώνα ξεχωρίζει και του έχει μείνει αξέχαστος λόγω της συναισθηματικής του φόρτισης;
Ο αγώνας που ξεχωρίζω λόγω συναισθηματικής φόρτισης ήταν ο πρώτος αγώνας που τρέξαμε μετά την απώλεια ενός φίλου συναθλητή μέλους της ομάδας μας και δημιουργού της σελίδας Cancel the Cancer του Βαγγέλη Ασπρομουγγου μετά από άνιση μάχη με τον καρκίνο!
Η επιτυχία ενός οδηγού κρίνεται μόνο από τις οδηγικές του ικανότητες ή υπάρχουν και άλλοι παράγοντες;
Η επιτυχία σε έναν αγώνα ράλλυ κρίνεται από την προσπάθεια ολόκληρης της ομάδας! Δεν είναι μόνο ο οδηγός αλλά και ο συνοδηγός οι μηχανικοί και όλοι όσοι βοηθούν κατά την διάρκεια της προετοιμασίας και του αγώνα.
Ποια πιστεύεις είναι τα δικά σου ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που σε κάνουν να ξεχωρίζεις οδηγικά?
Τα χαρακτηριστικά που με κάνουν να ξεχωρίζω οδηγικά πιστεύω ότι είναι το ότι προσαρμόζομαι γρήγορα στις δυσκολίες που δημιουργούνται κατά την διάρκεια ενός αγώνα! Ειδικά στους χωματινους αγώνες πρεπει να διαχειριστούμε διάφορα πράγματα όπως την φθορά των ελαστικών μας την κατάσταση και την αξιοπιστία του αυτοκινήτου μας τις καιρικές συνθήκες και την κατάσταση που θα έχει το οδόστρωμα στο επόμενο πέρασμα μιας και η διαδρομή δεν θα είναι η ίδια ποτέ (δημιουργούνται χαντάκια Λουκια κλπ από πέρασμα σε πέρασμα)!
Ποια είναι η ομάδα που βρίσκεται πίσω από τον Γιάννη Μπαντούνα;
Η ομάδα μας αποτελείται εκτός από εμένα από τους Κώστα Σουκουλη και Ηλία Παναγιώτουνη (συνοδηγοί) την τεχνική υποστήριξη την έχει ο Πέτρος Τσουτσιας μαζί με Βαγγέλης Αλεξανδράτος και Λάζαρος Ζευγώλης την ρύθμιση του αυτοκινήτου ο Σταύρος Νομικός της i race και τον συντονισμό της ομάδας ο Νίκος Ζάχος της Praga kart racing!! Είμαστε μια μικρή αλλά δεμένη ομάδα που ότι κάνουμε γίνεται πρώτα από όλα για την διασκέδαση μας και για την αγάπη μας για τους αγώνες αυτοκινήτου!
Ο Γιάννης Μπαντούνας είναι ένας έμπειρος οδηγός με πολλούς αγώνες στο ενεργητικό του, πες μας λίγο τα συναισθήματα του πριν από κάθε αγώνα;
Τα συναισθήματα μου πριν από κάθε αγώνα σίγουρα έχουν αλλάξει κατά την διάρκεια των χρόνων. Σίγουρα υπάρχει πολύ λιγότερο άγχος και περισσότερο καθαρό μυαλό πλέον!
Υπάρχει για σένα αγαπημένος αγώνας; Κάποια διαδρομή που ξεχωρίζεις περισσότερο από τις άλλες;
Ο αγαπημένος μου αγώνας είναι ο αγώνας της ιδιαίτερης πατρίδας μου το Ολυμπιακό Ράλλυ! Το να τρέχεις μπροστά σε φίλους συγγενείς και χιλιάδες υποστηρικτές είναι κάτι που σου δίνει δύναμη! Κάποια διαδρομή δεν ξεχωρίζω περισσότερο από κάποια άλλη ! Εδώ στην Ελλάδα έχουμε πολλές ωραίες ειδικές που οι περισσότερες έχουν να σου προσφέρουν και κάτι το διαφορετικό! Το σίγουρο είναι ότι ξεχωρίζουν οι ειδικές της Στερεάς Ελλάδος! Και αυτός πιστεύω είναι και ο λόγος που το μεγαλύτερο μέρος του Ράλλυ Ακρόπολις γίνεται εκεί!
Ο Γιάννης Μπαντούνας και ο στόχος του σε κάθε αγώνα;
Ο στόχος μου εκτός από την διασκέδαση σε κάθε αγώνα είναι πως θα τερματίσω και σε όσο πιο υψηλή θέση γίνεται!
Υπήρξε στιγμή που σκέφτηκες να σταματήσεις να αγωνίζεσαι; Και αν ναι ποια ήταν η αιτία;
Σίγουρα αρκετές φορές έχω σκεφτεί να σταματήσω! Η αιτία είναι ότι εδώ στην Ελλάδα δεν υπάρχει οικονομική βοήθεια από χορηγίες, οι αγώνες αυτοκινήτου είναι ένα ακριβό άθλημα ! Παράλληλα πρέπει να αφιερώσεις χρόνο και να τον κλέψεις από την δουλειά σου και από την οικογένεια σου!! Όμως η υποστήριξη το ενδιαφέρον και η αγάπη που μας δίνουν οι οικογένειες μας οι φίλοι και οι θεατές μας κάνουν να ξεχνάμε τις δυσκολίες και να συνεχίζουμε!
Ο Γιάννης Μπαντούνας πως βλέπει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στον Πύργο και γενικότερα στο Νομό Ηλείας;
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι πολύ ενεργός και δυνατός στον νομό Ηλείας. Έχουμε πάρα πολλούς αθλητές σε διάφορους μορφής αγώνες που έχουν πολλές επιτυχίες !.Το Ολυμπιακό Ράλλυ είναι μετά από το Ράλλυ Ακρόπολις τα τελευταία χρόνια ο καλύτερος χωμάτινος αγώνας από πλευράς θεατών και οργάνωσης!
Οι στόχοι σου για το 2023; Που θα σε δούμε φέτος;
Οι στόχοι μου για το 2023 είναι να συμμετέχουμε σε επιλεκτικούς αγώνες! Όσους περισσότερους μπορέσουμε!
Το μήνυμα σου για την οδηγική ασφάλεια
Το μήνυμα μου για την οδηγική ασφάλεια είναι ότι πρέπει η πολιτεία να το καθιερώσει σαν μάθημα στα σχολεία. Να μάθουν από νωρίς τα παιδιά τι πρέπει να κάνουν και σαν επιβάτες και σαν οδηγοί στο δρόμο ώστε να γυρίζουν ασφαλείς στα σπίτια τους και στους δικούς τους!!!
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο.
Τι είναι το διαφορικό και πώς λειτουργεί; Πώς λειτουργεί το διαφορικό (differential) και γιατί καθορίζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές. Μάθε τη μηχανική πίσω από LSD, Torsen, viscous και active differentials και γιατί καθορίζουν [...]
Πώς λειτουργεί το κιβώτιο ταχυτήτων; Μάθε τη μηχανική πίσω από τις σχέσεις, την τελική μετάδοση, τα DCT κιβώτια και τη βελτίωση της απόδοσης σε κινητήρες υψηλής ροπής. Το κιβώτιο ταχυτήτων (gearbox) είναι ο μηχανισμός που [...]
Πώς λειτουργεί η εξάτμιση σε βελτιωμένους κινητήρες; Ανάλυση ροής, θερμότητας και backpressure, πολλαπλές εξαγωγής, downpipes και επιστήμη του ήχου στις επιδόσεις. Το σύστημα εξαγωγής είναι ο τελικός σταθμός της ενέργειας ενός κινητήρα, το σημείο όπου [...]
Πώς λειτουργεί το intercooler νερού–αέρα (water-to-air) και γιατί είναι πιο αποδοτικό σε κινητήρες υψηλής πίεσης. Πώς λειτουργεί το water-to-air intercooler; Μάθε γιατί προσφέρει ανώτερη ψύξη από τα air-to-air, πώς μειώνει τη θερμοκρασία εισαγωγής και γιατί [...]
Πώς να αυξήσεις την ιπποδύναμη του κινητήρα – από τη ροή αέρα στη διαχείριση καυσίμου και τον χρονισμό. Πώς αυξάνεται η ιπποδύναμη ενός κινητήρα; Ανάλυση ροής αέρα, AFR, χρονισμού, συμπίεσης και θερμοδυναμικής, για ασφαλή και [...]
Πώς να εντοπίσεις προβλήματα στα φρένα της μοτοσυκλέτας: σπογγώδη μανέτα, θόρυβοι, fading, στραβοί δίσκοι, φθορά τακακιών και λύσεις συντήρησης με τεχνική ανάλυση. Θες να διαγνώσεις προβλήματα φρένων στη μοτοσυκλέτα, φυσική, φθορά και πρακτικές λύσεις, πάρε [...]
Πώς να ρυθμίσεις σωστά την αλυσίδα της μοτοσυκλέτας σου – φυσική, φθορά και τεχνικές ακρίβειας. Θες να μάθεις πώς ρυθμίζεις σωστά την αλυσίδα της μοτοσυκλέτας σου; Μάθε τη φυσική πίσω από την τάση, τη λίπανση, [...]
Τα πιο συχνά προβλήματα στη μοτοσυκλέτα και πώς να τα εντοπίσεις: εκκίνηση, ρετάρισμα, υπερθέρμανση, δονήσεις και απώλεια ροπής. Πλήρης τεχνική ανάλυση και λύσεις. Πώς να εντοπίσεις και να αντιμετωπίσεις τα πιο συχνά τεχνικά προβλήματα στη [...]
Τι είναι το σύστημα λίπανσης κινητήρα πώς λειτουργεί το σύστημα λίπανσης κινητήρα; Ανάλυση πίεσης λαδιού, ιξώδους, αντλίας και dry sump, με έμφαση στη φυσική και τη θερμοδυναμική του λιπαντικού φιλμ. Το σύστημα λίπανσης είναι το [...]
Πώς λειτουργεί το camshaft: Πώς λειτουργεί ο εκκεντροφόρος και ο χρονισμός βαλβίδων; Μάθε τη φυσική πίσω από το valve timing, τη διάρκεια, την επικάλυψη και τα συστήματα μεταβλητής φάσης (VVT, VTEC, VANOS). Ο εκκεντροφόρος (camshaft) [...]
Πώς λειτουργεί η εξάτμιση επιδόσεων και ποια είναι η σημασία της ροής καυσαερίων; Ανάλυση πολλαπλής, καταλύτη, back pressure και υλικών για τη βελτίωση της απόδοσης. Η εξάτμιση δεν είναι απλώς ένας σωλήνας που βγάζει καπνό· [...]
Πώς λειτουργεί το σύστημα εισαγωγής αέρα; Μάθε τη φυσική πίσω από τη ροή, τη θερμοκρασία και την πίεση, τη σημασία της πολλαπλής και τις λύσεις για βελτίωση της απόδοσης. Η εισαγωγή αέρα είναι το σημείο [...]
Ακόμα δεν έχει πέσει η σκόνη στον Ιππόδρομο Αθηνών στο Μαρκόπουλο και οι πρωταγωνιστές του EKO Racing Dirt Games έχουν ήδη ξεκινήσει τις ετοιμασίες τους για τον επόμενο γύρο του θεσμού. Η τέταρτη συνάντηση είναι [...]
Rally Spint Start Line Το Κύπελλο Ράλλυ Χώματος ξεκινά με τον πρώτο γύρο του θεσμού, το Rally Sprint Start Line στις 26-27 Φεβρουαρίου 2022. Ο εν λόγω αγώνας διεξάγεται από το Αθλητικό Σωματείο Start Line [...]
Τρέιλερ 116ου επεισοδίου Engine Power (ημερομηνία προβολής 23/4/22) Τηλεοπτικό τρέιλερ 116ου επεισοδίου Engine Power (ημερομηνία προβολής 23/4/22)Αυτό το Σάββατο, Μεγάλο Σάββατο έρχεται ένα πολύ μεγάλο επεισόδιο που θα προκαλέσει ταραχή!!!Πατάμε γκάζι δυναμώνουμε την ένταση και [...]
Π. Ρουστέμης: Αναζήτηση υποστηρικτών για το Junior WRC Ο Παναγιώτης Ρουστέμης (Πρωταθλητής Ελλάδος Χώματος 2020), θα συμμετάσχει με ένα Ford Fiesta rally 3 στον θεσμό του #JWRC το 2022, ώστε να διεκδικήσει για πρώτη φορά [...]
Την πρόθεσή του να δημιουργήσει ένα μικρότερο μοντέλο Streetfighter βασισμένο στην Panigale V2, εξέφρασε ο επικεφαλής της Ducati, Claudio Domenicali. Ακόμα… ξερογλείφεστε για την νέα Ducati Streetfighter V4; Όχι μόνο εσείς, αλλά και όλος ο πλανήτης. [...]
Τη Δευτέρα 5 Αυγούστου 2019, η Ιαπωνική εταιρεία NEC κατάφερε να κρατήσει το αυτοκίνητό της για πάνω από 60 δευτερόλεπτα σε κατάσταση “hover” (αιώρηση)! Το αυτοκίνητο αυτό είναι ένα υβρίδιο ανάμεσα σε 4τροχο όχημα και [...]
24ο Motor Festival: Με τον «Μινώταυρο» και πολλές εκπλήξεις στη Λάρισα. Το Motor Festival επιστρέφει στη Λάρισα μετά από έξι χρόνια. Στις 15, 16 και 17 Νοεμβρίου το 24ο Motor Festival Best of the Best [...]
BLUE SKY OIA SANTORINI SINCE 1992 Στην όμορφη και διάσημη σε όλο τον κόσμο Οία στη Σαντορίνη, θα βρείτε ένα από τα καλύτερα ελληνικά εστιατόρια στη Σαντορίνη. Το εστιατόριο Blue Sky αποτελεί την ιδανική επιλογή [...]
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ TOP FUEL DRAGSTER : Δεν είναι αγώνας. Είναι τελετουργία βίας. Είναι 3,6 δευτερόλεπτα κόλασης. Όταν το Top Fuel Dragster στήνεται στη γραμμή, ο αέρας γύρω του αλλάζει θερμοκρασία. Ο ήχος του δεν [...]
Εν όψει του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Monster Energy AMA Supercross 2020, που ολοκληρώθηκε στην Καλιφόρνια με νικητή στην μεγάλη κατηγορία τον Justin Barcia, σας παρουσιάζουμε ξανά την αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο core ο κορυφαίος αθλητής [...]
Σε ιδανικές καιρικές συνθήκες για αγώνα Aνάβασης, χιλιάδες ενθουσιώδεις θεατές παρακολούθησαν τις μάχες των οδηγών με τους νόμους της φυσικής και τα χρονόμετρα στην Ανάβαση Αχλαδόκαμπου, 7ο φετινό γύρο του Valvoline Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων. Από πολύ [...]
Πώς λειτουργεί το turbo και ποια είναι η διαφορά μεταξύ μονό, διπλό και twin-scroll υπερσυμπιεστή; Μάθε τη φυσική πίσω από την υπερτροφοδότηση και τη σημασία της θερμοκρασίας και της ροής. Το turbo δεν είναι απλώς [...]
Κλωνοποιήθηκα ως μάστορας με μια Lamborghini Μια καινούρια στήλη που δημιουργήθηκε από τον Μιχάλη Κοντιζά είναι οι ιστορίες με τον μάστορα. Ιστορίες που ασχολούνται με την καθημερινότητα των ανθρώπων που αχολούνται με το μηχανοκίνητο. Θα […]
PANZER GLASS – 2o MEGA FOUR 4×4 Πάτρας (14-16/5) Η Λέσχη 4χ4 Πάτρας “Skarta Ekato” με την άδεια και την υποστήριξη της ΟΜΑΕ (Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος), της Επιτροπής 4χ4 της ΕΠΑ και την Συνδιοργάνωση […]
Το Πρόγραμμα των Αγώνων Regularity 2024 Πρόγραμμα Αγώνων Regularity 2024: Το πρόγραμμα των αγώνων Regularity της φετινής χρονιάς ανακοίνωσε η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος. Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Regularity του 2024 απαρτίζεται από 7 αγώνες και το Έπαθλο Regularity Βορείου Ελλάδος αποτελείται από […]
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.