
Νέοι κανονισμοί F1: θα αλλάξουν οι προσπεράσεις στην F1 με τους νέους κανονισμούς του 2026.Η σεζόν της F1 του 2026 θα λανσαριστεί με ένα νέο σύνολο κανονισμών.
Ο επικεφαλής της Williams, James Vowles, πιστεύει ότι οι προσπεράσεις θα είναι πολύ διαφορετικές στη σεζόν της Formula 1 του 2026, με μεγαλύτερη έμφαση στις τεχνικές δεξιότητες παρά στις υποβοηθήσεις των οδηγών.
Το πρωτάθλημα βρίσκεται στη διαδικασία εισαγωγής της αναμφισβήτητα μεγαλύτερης αλλαγής στους κανονισμούς στην ιστορία του, με αναβαθμίσεις τόσο στο πλαίσιο όσο και στη μονάδα ισχύος.
Θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτρική ενέργεια, με αναλογία σχεδόν 50-50 με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και ελαφρύτερα και μικρότερα αυτοκίνητα σε μια προσπάθεια βελτίωσης των αγώνων τροχός με τροχό και των προσπεράσεων.
Αν και οι οδηγοί ήταν αρχικά επιφυλακτικοί μετά τις δοκιμές σε προσομοιωτή, με τον Charles Leclerc να λέει ότι τα αυτοκίνητα ήταν «λιγότερο ευχάριστα» , ο Vowles πιστεύει ότι τώρα απολαμβάνουν την πρόκληση της τελειοποίησης των επερχόμενων αλλαγών.
Το θέμα του τέθηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου του επικεφαλής της ομάδας ενόψει του Grand Prix της Σιγκαπούρης το περασμένο Σαββατοκύριακο , και ο Vowles δήλωσε: «Οι προσπεράσεις θα είναι διαφορετικές, αλλά θα συμβούν, απλώς θα είναι με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που έχετε συνηθίσει τώρα».
«Οι οδηγοί έπρεπε να πάνε μια φορά και σκέφτηκαν ότι αυτό δεν ήταν σπουδαίο, μετά τη δεύτερη φορά που πήγε ήταν ενδιαφέρον, και μετά την τρίτη ή τέταρτη φορά, οι οδηγοί αγώνων, το έχουν πραγματικά βάλει στο μάτι και υπάρχει ένας πολύ διαφορετικός τρόπος βελτιστοποίησης του ως λύση και μπορούν να δουν πώς μπορεί να προκύψει το πλεονέκτημα.»
«Οπότε, από αυτή την οπτική γωνία, νομίζω ότι θα είναι ενδιαφέρον και πιστεύω ότι θα αυξήσει τις προσπεράσεις, απλώς όχι στους τομείς που νομίζεις ότι θα το κάνει, αυτός είναι πιθανώς ο σωστός τρόπος να το θέσω.»
Αυτό είναι συνέπεια της αντικατάστασης του DRS με ένα εισερχόμενο σύστημα χειροκίνητης παράκαμψης, το οποίο, στην πραγματικότητα, είναι ένα κουμπί πάτημα-προσπέρασης που δίνει στο επόμενο αυτοκίνητο περισσότερη ενέργεια πέραν των 280 χλμ./ώρα.
Λόγω της πρόσθετης εξάρτησης από την ηλεκτρική ενέργεια, ο Vowles πιστεύει ότι αυτό θα ευνοήσει τους οδηγούς να είναι πιο συντονισμένοι με το αυτοκίνητό τους, σε αντίθεση με το να βασίζονται απλώς στο DRS για προσπεράσεις.
«Έτσι όπως είναι οι κανόνες αυτή τη στιγμή, νομίζω ότι θα υπάρχει μεγαλύτερη ένταση στο πιλοτήριο», είπε. «Δεν νομίζω ότι αυτό είναι κακό, νομίζω ότι θα υπάρχουν εκείνοι που θα βγουν νικητές ως αποτέλεσμα αυτού, αυτοί που θα έχουν τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου και της συμπεριφοράς του και στη συνέχεια θα σκέφτονται έξω από τα συνηθισμένα».
«Οι τομείς που είναι διαφορετικοί είναι απλώς, ίσως ο σωστός τρόπος να το θέσω, ότι μπορείς σχεδόν να γεμίσεις ολόκληρη την μπαταρία σε μία ζώνη φρεναρίσματος, αλλά μπορείς να την αδειάσεις σε μία ευθεία. Αυτό δημιουργεί μια πολύ διαφορετική δυναμική από αυτή που έχουμε φέτος.»
Αλλά το πώς ακριβώς θα είναι η επόμενη χρονιά είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό άγνωστο, καθώς οι ομάδες εξακολουθούν να αναπτύσσουν τα αυτοκίνητά τους για το 2026. Η πρώτη φορά που θα τα δούμε στην πίστα είναι στις προετοιμασίες για την προετοιμασία, με τρεις δοκιμές να έχουν προγραμματιστεί για την έναρξη της επόμενης χρονιάς.
Νέοι κανονισμοί F1: Θα πραγματοποιηθούν πενθήμερες ιδιωτικές δοκιμές στη Βαρκελώνη στις 26-30 Ιανουαρίου, πριν από δύο ξεχωριστές τριήμερες δοκιμές στο Μπαχρέιν πριν από τον εναρκτήριο αγώνα στη Μελβούρνη τον Μάρτιο.
Ο επικεφαλής της Aston Martin, Andy Cowell, ο οποίος ήταν στην ίδια περίοδο με τον Vowles, πιστεύει ότι η εναρκτήρια περίοδος θα είναι επομένως πολύ διαφορετική από αυτή του 2025 λόγω των νέων κανονισμών.
«Στη δοκιμή στη Βαρκελώνη, θα κάνουμε όλοι 800 χιλιόμετρα κάθε μέρα όπως κάναμε στο Μπαχρέιν πριν από 10 μήνες; Όχι», είπε. «Θα τα καταφέρουμε όλα και θα βεβαιωθούμε ότι όλα θα λειτουργούν σωστά και ότι το αυτοκίνητο θα κάνει τον γύρο της πίστας και θα επανέλθει με τη δική του ισχύ.»
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»