Δύο στα δύο: είναι η Yamaha η πραγματική επιτυχία το 2021;
Οι Viñales και Quartararo παρουσίασαν και οι δύο ένα διαφορετικό είδος νίκης στο YZR-M1 στο Losail, αλλά παραμένουν σταθερά μπροστά από το Portimao
Το Monster Energy Yamaha MotoGP είχε ένα αξέχαστο ζευγάρι τα σαββατοκύριακα στο Losail International Circuit. Δύο νίκες από δύο για να ξεκινήσει η σεζόν, μία για τους Maverick Viñales και Fabio Quartararo, ήταν ένας πολύ πειστικός τρόπος για να ξεκινήσει μια τεράστια χρονιά διαγωνισμού MotoGP ™ για τη μάρκα Iwata.
Χάρη στο Quartararo, η Yamaha κέρδισε επίσης τις δύο πρώτες νίκες της σεζόν το 2020. Επίσης, πέτυχαν αυτό το επίτευγμα το 2017 με τη Viñales. Ωστόσο, ο τρόπος με τις νίκες από έναν ηλιόλουστο Jerez τον Ιούλιο του περασμένου έτους σε σύγκριση με έναν φωτιζόμενο Losail δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετικός. Τόσο η Viñales όσο και η Quartararo μάχησαν με έμπειρο τρόπο μέσα από το πακέτο, έφτασαν στο μπροστινό μέρος στα στάδια κλεισίματος και τράβηξαν ένα μικρό, λίγο πάνω από ένα δεύτερο κενό σε δύο γρήγορους Ducatis.
Δύο νίκες από δύο δεν θα μπορούσαν να ήταν ένας καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσει η σεζόν για την ομάδα εργοστασίων της Yamaha, ειδικά αφού οι φιλοδοξίες του Viñales και του Quartararo παραπλανήθηκαν το 2020. Ήταν μια πραγματική έκπληξη για τους περισσότερους ανθρώπους που κοιτάζουν από έξω για να δουν Ο Viñales έφτασε στο πεδίο. Πέρυσι, κανένας από τους τέσσερις αναβάτες της Yamaha δεν κατάφερε να το κάνει αυτό.
Όλοι ήξεραν ότι αν μια Yamaha κέρδιζε το 2020, έπρεπε να προηγείται αμέσως από το μέτωπο. Και οι επτά νίκες Quartararo, Viñales και Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) πέρυσι επιτεύχθηκαν αφού ξεκίνησαν καλά και μπήκαν σε έναν ανεξάντλητο ρυθμό. Ωστόσο, αυτές οι δύο παραστάσεις ήταν ανοιχτές. Έχει γυρίσει η Yamaha μια γωνία, μπορούν τώρα να ρίξουν τη σειρά και να βρουν έναν τρόπο να επιστρέψουν; Κρίνοντας από τον Losail, απολύτως.
Αλλά όπως γνωρίζουμε, η αρχή του 2021 ήταν μοναδική. Οι αναβάτες έχουν χτυπήσει μόνο το Losail – πολύ – και είναι ένα κομμάτι που προσφέρεται καλά για το YZR-M1. Μια Yamaha έχει κερδίσει στο Κατάρ 10 φορές από τότε που αγωνιζόμαστε για πρώτη φορά στο Losail το 2004, πέντε περισσότερες από την επόμενη καλύτερη εταιρεία Ducati, οπότε ήταν αναμενόμενο ότι η Yamaha θα μπορούσε να πάει καλά εδώ. Αυτό, φυσικά, δεν είναι ποτέ δεδομένο στους αγώνες μοτοσικλετών. Ειδικά όταν ο αγώνας είναι πιο κοντά από ποτέ, με μόλις 8,928 δευτερόλεπτα να χωρίζει τους σκόρερ στην Ντόχα – τρέλα.
Μετά την τέταρτη νίκη του στο MotoGP ™, το πρώτο του στα εργοστασιακά χρώματα, ο Quartararo μίλησε για το πόσο σημαντικό θα είναι το GP της Πορτογαλίας στην εξεύρεση πόσων δυνατοτήτων έχει το πακέτο του 2021. Το περσινό κουρτίνα Portimao ήταν μια καταστροφή για τους Quartararo, Viñales και τώρα ο Valentino Rossi του Petronas Yamaha SRT που οδηγούσαν μηχανήματα 2020. Ο Morbidelli απόλαυσε έναν υπέροχο αγώνα στο μηχάνημα 19 προδιαγραφών, αλλά όπως εξηγεί ο Γάλλος, ήταν ένα από τα χειρότερα Σαββατοκύριακα του έτους για το άλλο τρίο.
«Θα δούμε σε δύο εβδομάδες», ξεκίνησε ο El Diablo στη συνέντευξη τύπου μετά τον αγώνα, μιλώντας για το πόσο βήμα έχει κάνει η Yamaha με το μηχάνημα του 2021. «Το Portimao ήταν ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια για εμάς. Εκτός από τον Φράνκο που τερμάτισε τρίτος με την προδιαγραφή ’19, νομίζαμε ότι τερμάτισα 10ος, 11ος και 14ος, και θα είναι μια στιγμή όπου θα δούμε τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας.