Αύξηση βλαβών στα φορτηγά Euro 6 το 2025 – τι δείχνουν τα νεότερα στοιχεία και πώς μπορεί ο οδηγός να προλάβει τις ζημιές

afxisi-vlavon-sta-fortiga-euro-6-to-2025-ti-deichnoun-ta-neotera-stoicheia-kai-pos-borei-o-odigos-na-prolavei-tis-zimies

Αύξηση βλαβών στα φορτηγά Euro 6 το 2025. Τι δείχνουν τα νέα στοιχεία από τα συνεργεία και ποιες είναι οι πιο συχνές ζημιές σε DPF, EGR, NOx και AdBlue. Ρε φίλε, χαλάρωσε. Αν δουλεύεις με φορτηγό Euro 6, ξέρεις ότι ο κινητήρας σου δεν είναι απλό μοτέρ· είναι επιστήμη, τεχνολογία, αισθητήρες, πίεση, θερμοκρασίες και κανονισμοί που σου ζητάνε να κάνεις τη δουλειά σου καθαρά, χωρίς να αφήνεις πίσω σου καπνό. Και καλώς – αλλά το 2024 μάς έφερε κάτι που βλέπουμε όλο και πιο συχνά: αύξηση βλαβών σε οχήματα Euro 6, από επαγγελματίες που δουλεύουν στους πιο σκληρούς δρόμους της Ευρώπης.

Με αφορμή λοιπόν τα νέα στοιχεία από συνεργεία βαρέων οχημάτων που αναφέρουν ανεβασμένο ποσοστό βλαβών σε DPF, EGR, αισθητήρες NOx και συστήματα AdBlue, πάμε να δούμε τι πραγματικά συμβαίνει. Όχι θεωρίες· καθαρή τεχνική ανάλυση, όπως πρέπει.

Ζούμε μια περίοδο όπου οι συνθήκες στους δρόμους αλλάζουν. Φορτία πιο βαριά, ταξίδια μεγαλύτερα, και οι τιμές των ανταλλακτικών ανεβασμένες τόσο που κάθε οδηγός φοβάται το παραμικρό λαμπάκι στο καντράν. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, τα Euro 6 συστήματα ζορίζονται περισσότερο από ποτέ. Και όταν ένα σύστημα που δουλεύει με θερμοκρασίες 650–700°C δεν λειτουργεί ακριβώς όπως πρέπει, αρχίζουν τα προβλήματα.

Το πρώτο που δείχνουν τα στοιχεία είναι ξεκάθαρο: το DPF γεμίζει πιο γρήγορα από παλιά. Οι μηχανικοί αναφέρουν ότι η συσσώρευση αιθάλης γίνεται συχνότερα, ειδικά σε οχήματα που κάνουν πόλη ή συχνές στάσεις. Αυτό όχι μόνο μειώνει την απόδοση, αλλά κάνει τον κινητήρα να κρατάει ψηλές θερμοκρασίες και να καταπονεί turbo, μπεκ και αντλία υψηλής. Η αναγέννηση δεν φτάνει· χρειάζεται προληπτικός καθαρισμός πριν δεις την προειδοποιητική λυχνία.

Αμέσως μετά ακολουθεί το κλασικό δράμα του Euro 6: αισθητήρες NOx. Τα καινούργια στοιχεία δείχνουν αύξηση βλαβών λόγω θερμικής κόπωσης και υγρασίας, ειδικά τον χειμώνα. Ένας αισθητήρας NOx που “πεθαίνει” κάνει το φορτηγό να καίει περισσότερο, να ρίχνει την απόδοση και –το χειρότερο– να περνάει σε safe mode. Κι αν σου συμβεί αυτό φορτωμένος σε ανηφόρα… καλή τύχη.

Μεγάλο κεφάλαιο επίσης είναι η βαλβίδα EGR, που το 2024 δείχνει πιο πολλές βλάβες από προηγούμενες χρονιές. Η αιτία; Οι χαμηλές ταχύτητες και οι μικρές αποστάσεις. Όταν ο κινητήρας δεν φτάνει τις σωστές θερμοκρασίες, η EGR βουλώνει με λάσπη, η καύση αλλάζει και το μοτέρ ρετάρει σαν να έχεις πρόβλημα στα μπεκ. Δεν έχεις. Η EGR φταίει.

afxisi-vlavon-sta-fortiga-euro-6-to-2025-ti-deichnoun-ta-neotera-stoicheia-kai-pos-borei-o-odigos-na-prolavei-tis-zimies

Διάβασε : 27th Motor Festival 2026 – Size Matters The Legend Returns to Larisa

Αύξηση βλαβών στα φορτηγά Euro 6 το 2025:  Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο όμως είναι η πίεση στο σύστημα AdBlue. Οι τεχνικοί αναφέρουν ότι η κρύα λειτουργία και η κακή ποιότητα AdBlue δημιουργούν κρυστάλλους που φράζουν την αντλία και τα ακροφύσια ψεκασμού. Το αποτέλεσμα είναι λάθη στο SCR, “Check Emissions System” και συχνή απώλεια ισχύος. Δεν είναι ακριβό το υγρό – ακριβή είναι η ζημιά όταν φράξει ολόκληρη η μονάδα.

Κι εδώ μπαίνει το Engine Power κομμάτι: τι κάνεις για να το προλάβεις;
Πρώτον, σωστό καύσιμο και γεμάτο ρεζερβουάρ. Οι μεγάλες θερμοκρασίες του Euro 6 κάνουν την υγρασία θάνατο για μπεκ και αντλία. Δεύτερον, προγραμματισμένος καθαρισμός DPF προτού γεμίσει 100%. Είναι πιο φθηνό να το κάνεις προληπτικά, παρά να ψάχνεις καινούργιο φίλτρο. Τρίτον, έλεγχος αισθητήρων σε κάθε service, όχι όταν ανάψει λαμπάκι. Τέταρτον, AdBlue επώνυμο, όχι ό,τι βρεις πιο φτηνό.

Όπως επιβεβαιώνουν ειδικοί του χώρου, τα Euro 6 δεν είναι “προβληματικά”. Είναι απαιτητικά. Θέλουν καθαρά καύσιμα, μεγάλες θερμοκρασίες λειτουργίας και προσοχή στους αισθητήρες. Αν τα έχεις αυτά, το φορτηγό πάει 1.000.000 χιλιόμετρα χωρίς να κάνει κιχ.

Αν όχι… τότε ναι, θα ζήσεις το κλασικό δράμα “Euro 6, ρε φίλε, μου έβγαλε τα λάδια”.

Εδώ στο Engine Power βλέπουμε την τεχνολογία όπως είναι: εργαλείο, δύναμη, ευθύνη.
Κι όσο αλλάζει ο στόλος πανευρωπαϊκά, τόσο οι βλάβες που καταγράφονται σήμερα γίνονται γνώσεις για αύριο. Και θα είμαστε εδώ να τις εξηγούμε με τον τρόπο που μόνο εμείς ξέρουμε.

Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!

Λέξεις-κλειδιά:

φορτηγά Euro 6, βλάβες Euro 6, DPF προβλήματα, αισθητήρας NOx, EGR βλάβη, AdBlue προβλήματα, κινητήρας φορτηγού, επαγγελματικό όχημα, Engine Power, truck maintenance

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
  • 2 Τροχοί - Moto

    ΛΕ.Φ.ΚΑ.: Πρόγραμμα Ιανουαρίου 2020

    Η ΛΕ.Φ.ΚΑ., μια απ’ τις πιο δραστήριες λέσχες μοτοσυκλετιστών της χώρας μας –αν όχι η πιο δραστήρια- υποδέχτηκε το νέο έτος με το ρεβεγιόν στα γραφεία της. Η πρώτη εκδρομή του Ιανουαρίου με προορισμό την [...]
  • i-psychologia-tou-odigou-giati-kapoioi-odigoun-epithetika-kai-alloi-amyntika
    2 Τροχοί - Moto

    Η ψυχολογία του οδηγού: γιατί κάποιοι οδηγούν επιθετικά και άλλοι αμυντικά;

    Η ψυχολογία του οδηγού: Τι αποκαλύπτει ο τρόπος που οδηγούμε για την ψυχολογία μας; Η επιθετική και η αμυντική οδήγηση υπό το μικροσκόπιο του Engine Power. Η οδήγηση δεν είναι απλώς μια μετακίνηση από το [...]
  • 41o-rally-ftiotidos-diethnes-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Διεθνές το 41o Ράλλυ Φθιώτιδος

    Διεθνές το 41o Ράλλυ Φθιώτιδος  Ο αγώνας θα προσμετρά σε έναν θεσμό με διεθνές κύρος, το Tour European Rally, γνωστότερο ως TER Διεθνές το 41o Ράλλυ Φθιώτιδος: Το 41ο Ράλλυ Φθιώτιδος θα είναι φέτος διεθνές. Θα διεξαχθεί [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Απολαύστε την κομψότητα ενός Nissan GT-R50

    Η Nissan αφού παρουσίασε το GT-R50 σαν προσχέδιο, δέχτηκε αρκέτα αιτήματα για να προχωρήσει στην υλοποίηση του εν λόγω μοντέλου, έχοντας λάβει σύμφωνα με την εταιρεία, ένα αξιόλογο ποσό καταθέσεων προκειμένου να βγει στην αγορά. [...]
  • rally-sprint-aigiou-ekkinisi-raili-aigio-omae-kypello-asfaltoy-prvtathlima-istorikon-agonas-rally
    4 τροχοί - Auto

    Η τελετή εκκίνησης του 10ου Ράλλυ Sprint Αιγίου

    Η τελετή εκκίνησης του 10ου Ράλλυ Sprint Αιγίου Η τελετή εκκίνησης του 10ου Ράλλυ Sprint Αιγίου με τις42 συμμετοχές, στην πλατεία των Ψηλών Αλωνιων. Μια μαγευτική βραδιά με πολύ κόσμο μικρούς και μεγάλους φίλους των [...]
  • pos-leitourgei-o-naftikos-kinitiras
    Εμπορική ναυτιλία

    Πώς λειτουργεί ο ναυτικός κινητήρας; και γιατί η θάλασσα είναι το πιο σκληρό τεστ μηχανικής.

    Πώς λειτουργεί ο ναυτικός κινητήρας  Ανάλυση diesel μηχανών, πρόωσης με προπέλα, ψύξης με θαλασσινό νερό, σπηλαίωσης και υβριδικών θαλάσσιων συστημάτων. Ο κινητήρας ενός πλοίου ή σκάφους είναι μια διαφορετική κατηγορία μηχανικής. Δεν κινεί τροχούς, κινεί [...]
  • Πολιτική αεροπορία

    Το νέο αεροπλάνο “Flying-V” τοποθετεί καθίσματα επιβατών στα φτερά

    Οι αεροπορικές εταιρείες δοκιμάζουν κάθε είδους τρόπους για να κάνουν τα αεροπλάνα περισσότερο φιλικά στο περιβάλλον. Η Virgin Atlantic χρησιμοποίησε πρόσφατα ανακυκλωμένα απόβλητα για να τροφοδοτήσει μια σειρά εμπορικών πτήσεων, ενώ η Boeing και η [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Κλείνει όλα τα εργοστάσια στην Ευρώπη ο όμιλος PSA (Opel, Peugeot, Citroen)

    Η PSA κλείνει προσωρινά όλα τα ευρωπαϊκά της εργοστάσια για Opel, Peugeot, Citroen. Ο γαλλικός όμιλος PSA  ανακοίνωσε ότι έκλεισε τα εργοστάσια λόγω αυξημένων συμπτωμάτων τις τελευταίες ημέρες σε σοβαρές περιπτώσεις COVID-19 κοντά σε συγκεκριμένους [...]
  • ΤΡΕΙΛΕΡ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ENGINE POWER
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τρεϊλερ Τηλεοπτικού Επεισοδίου 28/5/2022

    Τρεϊλερ επεισοδίου 28/5/2022  Ένα επεισόδιο που τα βλέπουμε όλα!!!Dragster, Drift, Motocross, Jetski, Drones, Supercar, Superbike!!! Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Σέρρες, Αγρίνιο, Αθήνα, Ανάβυσσο, Λαύριο, Κερατέα!!! Είμαστε μαζί σας παντού… ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΕΔΩ: Δείτε [...]
  • efun lipo wheelnwater,engine power
    2 Τροχοί - Moto

    EFUN LIPO ένα απο τα καλύτερα στον κόσμο

    EFUN LIPO ένα απο τα καλύτερα στον κόσμο Ηλεκτρική μοτοσυκλέτα (σκουτερ) – Lipo Ισχυρό, αξιόπιστο μηχανάκι, ένα απο τα καλύτερα στον κόσμο, το ηλεκτρικό σκουτερ Lipo. Powered με 2000W / 3000W / 4000W / 5000W [...]
  • panellhnio-protathlima-motocross-stis-krinides-amote-kavala-engine-power
    2 Τροχοί - Moto

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS Στις 30 Σεπτεμβρίου και 01 Οκτωβρίου 2023 διεξάγεται στις Κρηνίδες  ο 6ος αγώνας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS 2023 Τον αγώνα διοργανώνει το αθλητικό σωματείο ΑΜΟ ΚΡΗΝΙΔΩΝ  μετά από έγκριση της Α.ΜΟΤ.Ο.Ε. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS 2023 6 ος ΑΓΩΝΑΣ – ΚΡΗΝΙΔΕΣ – [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1536 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/