Η πίστα F1 των 300εκατομμυριών λιρών εχει γίνει ένας τεράστιος κάδος σκουπιδιών
H πίστα F1 στη Νότια Κορέα κόστισε 300 εκατομμύρια £ και διεξήγαγε μόνο τέσσερις αγώνες F1 ώσπου να έρθει η απόλυτη πτώση της.
Μέσα σε εγκαταλελειμμένη πίστα F1 που ήταν «θεαματική πτώση» 300 εκατομμυρίων λιρών με μόλις τέσσερις αγώνες να πραγματοποιούνται και τα σκουπίδια να σαπίζουν στους κάδους
ΚΟΣΤΟΣ 300 εκατομμυρίων λιρών η πίστα F1 σχεδιασμένη για να φέρει τη Formula 1 σε ένα εντελώς νέο κοινό, αυτή η πίστα αγώνων χωρητικότητας 120.000 ατόμων δεν είχε φιλοδοξίες.
Αλλά μετά από μόλις τέσσερα Grand Prix, εγκαταλείφθηκε με τα σκουπίδια να σαπίζουν στους κάδους και το όλο θέμα κηρύχθηκε «θεαματική πτώση».
Η πίστα κατασκευάστηκε στη Νότια Κορέα και έκανε το ντεμπούτο της πριν από 13 χρόνια.
Το 2010, το πρώτο Grand Prix της Κορέας διεξήχθη στο Yeongam με την ελπίδα να αυξηθεί το προφίλ της F1 στην Ασία.
1.000 στρέμματα ορυζώνων σκίστηκαν για να ανοίξει ο χώρος για έναν νέο χώρο χωρητικότητας 120.000 ατόμων στη Formula 1.
Αλλά ήταν ένα ανεπιτυχές εγχείρημα με την πίστα να φιλοξενεί μόνο τέσσερις αγώνες F1 και ο χώρος να σαπίζει.
Η πίστα των 3,5 μιλίων δεν είχε κανένα πρόβλημα στη σχεδίασή της και ήταν διασκεδαστική με απαιτητικές στροφές και δύο ευθείες για προσπεράσεις.
Η Νότια Κορέα προσπάθησε να γίνει μεγάλο μέρος της Formula 1 το 2010. Η κατασκευή της πίστας κόστισε 300 εκατομμύρια £ και διεξήγαγε μόνο τέσσερις αγώνες F1
Αλλά η τοποθεσία του και η έλλειψη πάθους της χώρας για το άθλημα ήταν η απόλυτη πτώση της.
Γιατί το Grand Prix της Κορέας απλά δεν λειτουργεί
Πίστα F1 των 300εκατομμυριών λιρών: Το Κορεατικό Γκραν Πρι δυσκολεύτηκε να καθιερωθεί ως ένας από τους “must-have” αγώνες του ημερολογίου της Formula 1.
Έχετε μόνο μία ευκαιρία με την πρώτη εντύπωση και η εσπευσμένη ολοκλήρωση της πίστας Yeongam (και ο όρος “ολοκλήρωση” χρησιμοποιείται εδώ πολύ χαλαρά) σήμαινε ότι δεν θα τραβούσε ποτέ τις καρδιές του προσωπικού της F1 και των οπαδών.
Εν ολίγοις, η πίστα είναι στην πραγματικότητα αρκετά καλή και μπορεί να προωθήσει καλούς αγώνες. Αλλά το θέμα είναι το πακέτο στο οποίο έρχεται, ειδικά δεδομένης της υπόσχεσης που περιέβαλε την αρχική πρόταση για ένα Γκραν Πρι Κορέας.
Δυνατότητα Δεν παραδόθηκε
Την ώρα της ανακοίνωσης, όπως αναφέρει το Autosport , δεν υπήρχαν Κορεάτες οδηγοί ή ομάδες. Δεν υπάρχουν ακόμη Κορεάτες οδηγοί ή ομάδες. Υπήρχε όμως ουσιαστική λογική πίσω από τη διοργάνωση ενός grand prix στη Νότια Κορέα, όπως και η προσπάθεια του Bernie Ecclestone να εξαπλωθεί σε νέες αγορές.
Θυμηθείτε, η Κορέα είναι ένας από τους κορυφαίους εξαγωγείς αυτοκινήτων στον κόσμο.
Υπήρχαν σχέδια για την κατασκευή μιας πίστας σχεδιασμένης από τον Hermann Tilke σε ελώδεις περιοχές με κόστος 250 δισεκατομμύρια γουόν, ή 264 εκατομμύρια δολάρια. Μια ολόκληρη πόλη θα αναπτυσσόταν γύρω της, αναζωογονώντας τη νοτιοδυτική περιοχή της Νότιας Κορέας και δημιουργώντας μια ακμάζουσα τουριστική αγορά. Αυτό δεν συνέβη.
Πίστα F1 των 300εκατομμυριών λιρών: Η κατασκευή έπεσε δραστικά πίσω από το χρονοδιάγραμμα και ο συνήθης κανόνας των 90 ημερών για την έγκριση κυκλώματος έπρεπε να ακυρωθεί. Ο Ecclestone ήταν δυσαρεστημένος, αλλά 12 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη διεξαγωγή του Grand Prix, η Κορέα κρίθηκε ικανή να το φιλοξενήσει, έχοντας μόλις αποσπάσει μια «Ικανοποιητική» βαθμολογία από τη FIA, σύμφωνα με τον The Guardian .
Τα σημάδια μιας προβληματικής γέννας ήταν εμφανή σε όλη την εγκατάσταση, η οποία έμοιαζε περισσότερο με εργοτάξιο παρά με ελίτ, εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων. Οι γερανοί είχαν σκουπίσει το εσωτερικό του χωραφιού, η λάσπη παρείχε το μεγαλύτερο μέρος της απορροής.
Μετά έβρεξε. Έβρεχε δυνατά.
Η έναρξη της Κορέας στο ημερολόγιο Grand Prix ήταν προβληματική στην καλύτερη περίπτωση.
Όπως ήταν, ο πρώτος αγώνας ήταν αξέχαστος. Ο Mark Webber συνετρίβη, βλάπτοντας σοβαρά τις ελπίδες του για το πρωτάθλημα και ο Sebastian Vettel αποσύρθηκε με προβλήματα κινητήρα. Ο Fernando Alonso πέρασε τις συνθήκες του μουσώνα για να κερδίσει, φτιάχνοντας μια κερκίδα μεταξύ των τριών για τον τίτλο.
Το θέμα με την Κορέα είναι ότι ο Tilke εφάρμοσε τα καλύτερα χαρακτηριστικά των πιο επιτυχημένων κομματιών του. Δύο πολύ μεγάλες ευθείες καταλήγουν σε σφιχτές στροφές, οι οποίες παρέχουν εξαιρετικά σημεία προσπέρασης. Ο δεύτερος και ο τρίτος τομέας δοκιμάζουν τις βασικές ιδιότητες ενός αυτοκινήτου με γρήγορες, σαρωτικές τομές και στροφές σύσφιξης επίσης. Είναι ένα καλό κομμάτι, ένα πολύ καλό κομμάτι. Ο Webber, παρά τη συντριβή του, είναι μεγάλος θαυμαστής του .
Αν και η ποιότητα της ίδιας της πίστας είναι αδιαμφισβήτητη, και αυτό έχει τυλιχθεί σε αμφιβολίες, δηλαδή η είσοδος και η έξοδος από το pit. Και οι δύο βρίσκονται στην αγωνιστική γραμμή και και οι δύο μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνοι. Δεν θα χρειαζόταν καν το χειρότερο σενάριο για να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα, αυτό είναι το ανησυχητικό. Όμως οι οδηγοί εξέφρασαν τις ανησυχίες τους.
Έτσι, παρά όλα τα προβλήματα, υπήρχε δυνατότητα μετά το Γκραν Πρι της Κορέας. Ο αγώνας διεξήχθη παρά τις ανησυχίες για την κατασκευή και τα ενοχλητικά στοιχεία, και με έναν ακόμη χρόνο πριν επιστρέψει το τσίρκο της F1, οι ελπίδες ήταν ότι θα σημειωνόταν μεγάλη μεγάλη πρόοδος στην υλοποίηση των σχεδίων που είχαν ανακοινώσει οι διοργανωτές το 2006.
Μια κάθοδος στη φάρσα
Πίστα F1 των 300εκατομμυριών λιρών: Αυτό δεν συνέβη. Στην πραγματικότητα, παρά τη διαφορά που υπήρχε, θα μπορούσατε να είχατε κλειδώσει τις πύλες της πίστας το 2010 και να τις ξεκλειδώσετε την εβδομάδα του αγώνα του 2011. Έγινε λόγος μάλιστα, όπως προτείνει το PlanetF1 , για τα σκουπίδια της προηγούμενης χρονιάς ακόμα στους κάδους! Αυτό και οι δημοσιογράφοι που αναγκάστηκαν να κοιμηθούν σε «love motels» έφεραν ακόμη περισσότερο τις ανησυχίες για τις εγκαταστάσεις.
Αυτό, σε συνδυασμό με τις θλιβερές παρουσίες που έχουν προσελκύσει οι τρεις αγώνες γκραν πρι, υποδηλώνει ότι η Κορέα δεν είναι τόσο ένθερμη για την F1 όσο η κυβέρνησή της το 2006.
Υπήρχε ένα στοιχείο αμφιθυμίας;
Πιθανώς. Το σιρκουί τρέχει με τεράστια απώλεια, σύμφωνα με το GrandPrix247 , και παρά τη μικρή μείωση των τελών από την Ecclestone, συνεχίζει να το κάνει.
Στο ημερολόγιο της επόμενης χρονιάς , που έχει χαρακτηριστεί ως προσωρινό, η Κορέα έχει μετακινηθεί από τη θέση της για τον Οκτώβριο σε (δυνητικά) έναν από τους πρώτους γύρους του πρωταθλήματος. Ίσως είναι πολύ νωρίς για να το διαγράψουμε και να γιορτάσουμε το επικείμενο τσεκούρι του από το ημερολόγιο, γιατί η πίστα είναι καλή και οι αγώνες ήταν διασκεδαστικοί.
Το Yeongam ήταν μόνο τρεις φορές οικοδεσπότης, αλλά έχουμε δει αρκετά. Δεν πρόκειται μόνο για την εγκατάσταση, όσο προβληματική κι αν είναι. Δεν πρόκειται μόνο για τις παρουσίες, όσο θλιβερές κι αν είναι. Πρόκειται για ένα ημερολόγιο που επεκτείνεται σε σημείο γνήσιας ανησυχίας και μια σοβαρή ανάγκη να κόψετε το λίπος όταν ένας αγώνας απλά δεν αξίζει την ταλαιπωρία που απαιτείται για να συνεχιστεί.
Η προσπάθεια της F1 να γίνει πραγματικά παγκόσμια έχει αποκαλύψει μερικά πιθανά διαμάντια, όπως το Marina Bay και το Circuit of the Americas στο Τέξας. Το πακέτο της Κορέας δεν είναι ένα από αυτά. Φιλοξενεί την τέταρτη επανάληψη του αυτό το Σαββατοκύριακο και η F1 δεν θα ήταν για τους φτωχότερους αν ήταν η τελευταία της.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
ΑΜΟΤΟΕ πρόγραμμα αγώνων 2025 ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ AMOTOE 2025 Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΜΟΤΟΕ, ενέκρινε το Αγωνιστικό ημερολόγιο για το έτος 2025 και είναι το παρακάτω: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩΝ ENDURO ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ENDURO 1ος Αγώνας [...]
Έπαθλο Rotax 2025 το πρόγραμμα Το πρόγραμμα του Επάθλου ROTAX του 2025 απαρτίζεται από δύο αγώνες, έναν μονό και έναν διπλό. Η αρχή θα γίνει στις 3-4 Μαΐου στην Καλαμάτα με τη διεξαγωγή του μονού [...]
Η FIA θα ελέγχει περαιτέρω την ευελιξία των πτερυγίων το 2025 Ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα τη σεζόν 2024, η ευελιξία των πτερυγίων θα υπόκειται σε αυξημένους ελέγχους και πιο εκτεταμένες, εφάπαξ δοκιμές το 2025. Θα μπορούσε [...]
Ο Robert Virves ηγείται της Skoda το 2025 Ο Εσθονός οδηγός θα αγωνιστεί σε πλήρες πρόγραμμα WRC2 αυτή τη σεζόν. Για αυτό, θα ενταχθεί στην ομάδα Toksport που έχει χάσει αρκετούς σημαντικούς ανταγωνιστές. Θα φέρει [...]
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting 2025 Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Karting για το 2025! Το πρόγραμμα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Karting για το 2025 ανακοινώθηκε από την ΟΜΑΕ, με το θεσμό να απαρτίζεται από 4 αγώνες. Αλυτάρχης σε [...]
Συνεργείο μοτοσυκλετών στον Πειραιά,moto R-Evolution. Η ποιότητα είναι το σήμα κατατεθέν μας. Η ιστορία της εταιρίας Moto R-Evolution έχει τις απαρχές της το 1994, όταν ο Κος Καραλής Μηνάς με ενεργή δραστηριότητα στον χώρο της […]
Η Indian Motorcycle τροποποιεί το FTR της για το 2022 εστιάζοντας στην απόδοση του δρόμου. ΑΚΙΝΗΤΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ Οι τροχοί 17in με ελαστικά Metzeler Sportec και ανάρτηση δρόμου προσφέρουν στροφές, ευελιξία και ευκίνητο χειρισμό. ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ […]
Πολλά πολύχρωμα αστέρια είναι γεμάτα κοντά σε αυτήν την εικόνα του σφαιρικού σμήνους NGC 1805, που λαμβάνεται από το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble της NASA / ESA. Αυτή η στενή ομαδοποίηση χιλιάδων αστεριών βρίσκεται κοντά στην […]
2ος στον κόσμο ο Ιάσονας Κοσμόπουλος στο WSK FINAL CUP Ο Έλληνας αθλητής της Cosmosrally Kart Academy κατάφερε να κατακτήσει την 2η θέση στον κόσμο και να κυματίσει την ελληνική σημαία. Κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά […]
Η τελική Αφίσα και το λάβαρο είναι πλέον γεγονός… Με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζουμε τους χορηγούς μας για το 16th Motor Festival Ioannina 21-23February | Be brave to be Free H Κινητήριος δύναμη για το […]
Τα cookies είναι σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία του ιστότοπου και την βελτίωση της online εμπειρίας σας.Ρυθμίσεις cookieΣυμφωνώ
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.