Όπως είναι γνωστό η μπαταρία αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχεία για τη λειτουργία του αυτοκινήτου και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να βρίσκεται πάντα σε καλή κατάσταση. Η διάρκεια ζωής της περιορίζεται σε λίγα χρόνια και γι’ αυτό θα πρέπει να αντικαθίσταται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ορίζει ο κατασκευαστής και όχι να παραμένει στη θέση της μέχρι να παραδώσει το πνεύμα.
Στην περίπτωση που η μπαταρία υπερβεί το όριο ζωής της και «τελειώσει» όπως και στην άλλη περίπτωση, που αφήσατε το αυτοκίνητο πολλές ώρες με τα αλάρμ ή τα φώτα αναμμένα, είναι πιθανό να μην καταφέρετε να βάλετε μπρος. Τότε η πλέον ενδεδειγμένη λύση είναι να βρεθεί μία άλλη πηγή ενέργειας που θα την ενισχύσει, έστω και προσωρινά.
Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι για τα καταλυτικά αυτοκίνητα κάθε σκέψη για εκκίνηση του κινητήρα με ταχύτητα απαγορεύεται, καθώς κάτι τέτοιο θα είχε αρνητικές συνέπειες για τον καταλύτη. Συνεπώς η μόνη λύση είναι η λήψη ρεύματος μέσω καλωδίων ρευματοδοσίας από την μπαταρία ενός άλλου αυτοκινήτου. Τα καλώδια που απαιτούνται για αυτό τον σκοπό μπορείτε να τα προμηθευτείτε από καταστήματα με αξεσουάρ αυτοκινήτου, καθώς και από πρατήρια καυσίμων. Εδώ μην τσιγκουνευτείτε διότι με φτηνά καλώδια θα μπλέξετε χειρότερα (δεν θα φορτίζουν ή στην χειρότερη θα υπερθερμανθούν).
Συνήθως ο χρωματισμός των καλωδίων είναι κόκκινος και μαύρος για τον θετικό και αρνητικό πόλο αντίστοιχα. Τώρα, όταν η άδεια μπαταρία είναι πάνω στο αυτοκίνητο έχουμε γυρίσει από πριν τον διακόπτη στην θέση “off”. Φροντίζουμε κανένα σημείο των δύο οχημάτων να μην ακουμπά (π.χ. οι πόρτες). Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
- Συνδέουμε με το κόκκινο καλώδιο (+) την γεμάτη μπαταρία με την άδεια.
- Στη συνέχεια το μαύρο καλώδιο (-) απο την γεμάτη με το όχημα με την άδεια μπαταρία. Προσοχή, όχι στον πόλο της μπαταρίας(!), αλλά θα πρέπει να συνδεθεί στο μπλοκ του κινητήρα (ή σε κάποιο μη βαμμένο σημείο του σασί) ώστε να λειτουργήσει ως γείωση. Σε κάποια μοντέλα (Audi, BMW, Mercedes, Opel κ.α.) υπάρχουν ειδικά σημεία για το jump start (συνήθως κόκκινα σημεία μακριά από την μπαταρία).
- Προσοχή, δεν θα πρέπει να κάνετε σύνδεση του μαύρου καλωδίου απευθείας στον αρνητικό πόλο της άδειας μπαταρίας διότι η μονάδα διαχείρισης ενέργειας και κάποια εγκεφαλάκια κινδυνεύουν να καούν!
- Στη συνέχεια βάλτε μπροστά μόνο το όχημα με την γεμάτη μπαταρία και αφήστε να λειτουργήσει για 5 λεπτά της ώρας. Κατόπιν γυρίστε τον διακόπτη και βάλτε μπροστά το όχημα με την άδεια. Περιμένετε 1 λεπτό να σταθεροποιηθεί.
- Μετά αφαιρέστε πρώτα το μαύρο καλώδιο από το αυτοκίνητο με την πεσμένη μπαταρία. Τελευταίο το κόκκινο. Εννοείται πως βγάζετε τα καλώδια και από το φορτισμένο αυτοκίνητο μιας και έχετε ξεμπερδέψει.
- Τώρα μπορείτε με κάνετε μία μεγάλη βόλτα με το “πεσμένο” αυτοκίνητο για να φορτίσει μέχρι την επόμενη μέρα το αργότερο που θα επισκεφτείτε το ηλεκτρολογείο. Πάντως, φροντίστε το συντομότερο δυνατό να ελέγξετε την μπαταρία σας και αν χρειαστεί να την αλλάξετε με μία καινούρια, ίδιων χαρακτηριστικών.
Συνοψίζοντας…
Με απλά λόγια για την φόρτιση κάνουμε τα εξής αν υποθέσουμε πως έχουμε ένα φορτισμένο όχημα (Α) και ένα άδειο (Β). Στο (Α) και τα δύο καλώδια είναι συνδεμένα στους πόλους της μπαταρίας:
1-> Συνδέουμε το κόκκινο καλώδιο του (Α) με το κόκκινο πόλο της μπαταρίας του (Β)
2-> Συνδέουμε το μαύρο από το (Α) στην γείωση ή στο ειδικό σημείο του (Β) και όχι στον πόλο της μπαταρίας!
3-> Βάζουμε μπροστά μόνο το (Α) και περιμένουμε 5 λεπτά
4-> Βάζουμε μπροστά το άδειο (Β) και περιμένουμε 1 λεπτό
5-> Αφαιρούμε από το (Β) το μαύρο καλώδιο και τελευταίο το κόκκινο
6-> Κάνουμε μία βόλτα κανά μισάωρο με το (Β) για να φορτίσει
Πηγή : caroto.gr/ Μιχάλης Κατωπόδης