Δημήτρης Χατζικακίδης και η μάχη με τα θηρία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

Ειναί γνωστό αλλός ενας μέγαλος επιστήμονας, εφευρέτης της Ελλάδος, διαπρέπει, ξεχωρίζει και κάνει θαύματα μέσα απο τις σκέψεις του ,τα έργα του και τις ιδέες που που εχει κάνει πραξή εχεί εφαρμόσει και πλέον αδιαμφισβήτητα εχεί κατοχυρώσει!!! Η μάχη για το Elenica ειναι μεγάλη, ο ανταγώνισμος και τα συμφέροντα τεράστια, το παραμετρικό σασι είναι μια καινοτομία που εχεί προκαλέσει τρικυμία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Μάθετε περισσότερα για τον θρύλο Δημήτρη Χατζικακίδη και το Elenica…

«Σάρκα και οστά» παίρνει το όραμα του μηχανολόγου – μηχανικού δρα Δημήτρη Χατζηκακίδη και των συνεργατών του, που έρχονται να αλλάξουν τα δεδομένα στον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, μέσω της τεχνολογίας του παραμετρικού σασί και του στοιχείου αναρτήσεως (Parametric Chassis and Suspension Module Technology). Ο πρώτος «καρπός» του πρωτοποριακού μοντέλου σχεδιασμού οχημάτων κάθε κατηγορίας που παρουσίασαν ο κ. Χατζηκακίδης και η ομάδα του, προκαλώντας «σεισμό» στην ευρωπαϊκή, αμερικανική και ασιατική αγορά, θα είναι το (υπερ)αυτοκίνητο με τη συμβολική ονομασία Elênica, που θα αποτελέσει τη «ναυαρχίδα» του τολμηρού εγχειρήματος, αναδεικνύοντας όλα τα πλεονεκτήματα της [Η ιαπωνική πατέντα που κατοχύρωσε το 2015 για την καινοτομία του αυτοφερόμενου αμαξώματος, που επιτρέπει την παραγωγή αυτοκινήτου 250 κιλά ελαφρύτερο ] νέας μεθόδου και ανοίγοντας τον δρόμο για την κατασκευή ηλεκτρικών / υβριδικών οχημάτων, συμβατικών αυτοκινήτων χαμηλού κόστους, οχημάτων υψηλών επιδόσεων (ακριβών πρωτοτύπων) και στρατιωτικών τζιπ, με τη «συνταγή» του ελληνικού παραμετρικού σασί.

 

«Το Elênica εξελίσσεται στην Ελβετία και την Αγγλία, και θα παρουσιαστεί σε λίγους μήνες. Διαθέτει σειρά από στοιχεία που εμφανίζονται πρώτη φορά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και έχουν αφετηρία το παραμετρικό σασί, το στοιχείο αναρτήσεως και άλλες καινοτόμες τεχνολογίες» αναφέρει ο κ. Χατζηκακίδης. Το Elênica διαθέτει πατενταρισμένη αεροδυναμική τεχνολογία, το καινούργιο φλας στον καθρέφτη (μετεξέλιξη του πρώτου, που σχεδίασε ο κ. Χατζηκακίδης πριν από 30 χρόνια στη Mercedes) και άλλες καινοτόμες σχεδιαστικές λύσεις. «Το πλάνο μας στηρίζεται σε μια τεχνολογική και οικονομοτεχνική ανάλυση που καλύπτει απολύτως το φάσμα της κατασκευής και του σχεδιασμού ηλεκτρικών / υβριδικών, συμβατικών, σπορ και στρατιωτικών οχημάτων» σημειώνει ο ίδιος.

Θέσεις εργασίας

Εκτός όμως από τα (προφανή) τεχνολογικά πλεονεκτήματα, η νέα μέθοδος σχεδιασμού δίνει απαντήσεις στις μεγάλες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει τα επόμενα χρόνια η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς δημιουργεί μια νέα αγορά (του στοιχείου αναρτήσεως), στην οποία η χώρα μας θα μπορούσε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε επίπεδο έρευνας και εξέλιξης της τεχνολογίας, δίνοντας ευκαιρίες απασχόλησης σε νέους επιστήμονες, που «ξεκλειδώνει» χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη της ύφεσης και της υψηλής ανεργίας.

Η τεχνολογία του παραμετρικού σασί υπόσχεται την παραγωγή πλούτου τόσο για την Ελλάδα όσο και για τις υπόλοιπες χώρες που εμπλέκονται στις διαδικασίες σχεδιασμού και κατασκευής αυτοκινήτων, μειώνει κάθετα το κόστος παραγωγής και βοηθάει τις εταιρίες να ξεπεράσουν μια σειρά από γραφειοκρατικά και οικονομοτεχνικά εμπόδια. Δεν είναι τυχαίο ότι οι «κολοσσοί» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας (πολυεθνικές, κατασκευαστές, οίκοι σχεδιασμού, διεθνείς φορείς έρευνας και βιομηχανικών εφαρμογών) παρακολουθούν πλέον κάθε… βήμα του κ. Χατζηκακίδη και των συνεργατών του, που κατάφεραν μέσα στο καλοκαίρι να κατοχυρώσουν νέες πατέντες και πρωτότυπα, παρά τις… τρικλοποδιές που επιχειρούν να τους βάλουν κάποιες μεγάλες εταιρίες (με «σπάσιμο» – αντιγραφή πατεντών), προκειμένου να καρπωθούν τα οφέλη από την ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας.

Σημαίνοντα στελέχη του κλάδου παραδέχονται πάντως ότι τέτοιου είδους απόπειρες είναι «αντιπαραγωγικές και τελικά ασύμφορες», καθώς ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας του παραμετρικού σασί και του στοιχείου αναρτήσεως είναι ότι έχει τη δυνατότητα να εξελίσσεται συνεχώς προς πολλές κατευθύνσεις, δημιουργώντας νέους τεχνολογικούς τομείς και αγορές. Η συμπόρευση των μεγάλων εταιριών με την ομάδα του κ. Χατζηκακίδη μοιάζει λοιπόν μονόδρομος, προς όφελος της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου, που «στροβιλίζεται» τα τελευταία χρόνια στη δίνη της οικονομικής κρίσης.

«Εμείς μπορούμε να δημιουργούμε συνεχώς νέες εφαρμογές και δεκάδες νέες πατέντες της τεχνολογίας που δομήσαμε. Θα συνέφερε λοιπόν περισσότερο τις εταιρίες να συνεργαστούν μαζί μας, παρά να επιχειρούν να καρπωθούν τη δική μας τεχνολογία, χωρίς εμάς. Επιπλέον, έχουμε στα χέρια μας μια τεχνολογία που μας επιτρέπει να απλοποιήσουμε τη διαδικασία παραγωγής, κρατώντας κάποια τμήματα χαμηλών ανοχών και υψηλής ακρίβειας της κατασκευής στην Ευρώπη και παραχωρώντας τα υπόλοιπα σε άλλες χώρες, όπου το κόστος είναι χαμηλότερο. Για παράδειγμα, το στοιχείο αναρτήσεως θα μπορούσε να κατασκευάζεται στην Ευρώπη και να αποστέλλεται για τελική συναρμολόγηση στην Ασία ή την Αφρική. Η διατήρηση της βιομηχανικής παραγωγής στην Ευρώπη είναι κάτι που οι Ευρωπαίοι πολιτικοί και βιομήχανοι δεν είχαν τρόπο να υλοποιήσουν τις τελευταίες δεκαετίες, που η κατασκευή εξαρτημάτων σε ασιατικές χώρες αποτελεί τη μοναδική επιλογή, επειδή οι παγιωμένες τεχνολογίες έχουν φθάσει σε ολικές αποσβέσεις και το μόνο κριτήριο είναι το χαμηλότερο βιομηχανικό κόστος. Σε νέες τεχνολογίες, όπως αυτές που δημιουργούμε εμείς, τα τελικά οφέλη του πολύ χαμηλότερου βάρους, των καλύτερων επιδόσεων και της αναβάθμισης επιτυγχάνονται λόγω του νέου, καινοτόμου, πρωτογενούς σχεδιασμού προϊόντος και διαδικασιών» εξηγεί ο κ. Χατζηκακίδης.

Ανάρτηση και πλαίσιο χαρίζουν στο αυτοκίνητο τεράστια πλεονεκτήματα

Η τεχνολογία του παραμετρικού σασί και του στοιχείου αναρτήσεως, που εστιάζει στον πρωτογενή σχεδιασμό και απελευθερώνει τον εξωτερικό σχεδιασμό (styling), βασίζεται σε μια αρχικά απλή διάταξη αναρτήσεως και πλαισίου, που χαρίζει στο όχημα ευελιξία, άνεση και ποιοτικά χαρακτηριστικά πολύ ακριβότερων αυτοκινήτων. Αντί για τις τέσσερις διαφορετικές συμβατικές αναρτήσεις που χρησιμοποιούνται σήμερα, τοποθετείται τέσσερις φορές στις γωνίες του πλαισίου το ίδιο (απολύτως ρυθμιζόμενο) στοιχείο αναρτήσεως, δημιουργώντας το παραμετρικό σασί. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών / υβριδικών οχημάτων, το στοιχείο αναρτήσεως είναι εφοδιασμένο και με έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ οι συνήθως βαριές και ογκώδεις μπαταρίες αποθηκεύονται στο κέντρο του πλαισίου. Με αυτόν τον τρόπο κατασκευάζεται ένα πρωτογενές πλαίσιο, που προσδίδει στο αυτοκίνητο μεγάλη στρεβλική ακαμψία και μειώνει σε εντυπωσιακό βαθμό το συνολικό βάρος του.

«Το πλαίσιο μπορεί να χτιστεί πολύ πιο ελαφρύ, με βέλτιστο διαχωρισμό υποσυστημάτων (π.χ. των ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης, control collapse zones). Η τεχνολογία του παραμετρικού σασί μάς εισάγει και στην καινοτομία του συμπληρωματικά αυτοφερόμενου αμαξώματος (complementary self carrying body), όπως κατοχυρώθηκε με την ιαπωνική πατέντα μας του 2015, γεγονός που μας επιτρέπει να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο 250 κιλά ελαφρύτερο» εξηγεί ο κ. Χατζηκακίδης.

Επτά οχήματα βρίσκονται στο στάδιο των δοκιμών

Το στοιχείο αναρτήσεως είναι ρυθμιζόμενο με δυνατότητα αναβάθμισης σε τρία επίπεδα. «Λειτουργεί στο βισκοελαστικό επίπεδο (visco-elastic), αναβαθμίζεται σε ηλεκτρομηχανικό σύστημα (electromechanical) και φθάνει ως την ηλεκτρομαγνητική ανάρτηση με ανάκτηση ενέργειας (electromagnetic suspension / harvesting), συγκριτικά πάντα με χαμηλότερο κόστος. Η αναβάθμιση επεκτείνεται και στο ενεργό / προσαρμοστικό (active / adaptive) επίπεδο. Εχουμε κατηγοριοποιήσει περισσότερες από 50 παραμέτρους σχεδιασμού, εξέλιξης και εκβιομηχάνισης, που έχουν μελετηθεί πλήρως τα τελευταία χρόνια» λέει ο κ. Χατζηκακίδης.

Η ομάδα του, με συνεργάτες σε διάφορες χώρες, μπορεί να καλύψει πλήρως μηχανολογικά και τεχνολογικά ζητήματα, να διαχειριστεί θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας και επιχειρηματικής διάρθρωσης και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σύγχρονου μάρκετινγκ. «Εχουμε εκπονήσει εκτενή επιχειρηματικά σχέδια σε τέσσερα επίπεδα εφαρμογών: α) πνευματικής ιδιοκτησίας, όπου την εκβιομηχάνιση της τεχνολογίας μας αναλαμβάνουν άλλες εταιρίες, β) περιορισμένης βιομηχανικής εφαρμογής, με κατασκευή τμημάτων των στοιχείων αναρτήσεως, γ) βιομηχανικής εφαρμογής ολόκληρου του παραμετρικού σασί, δ) κατασκευής πλήρους οχήματος με τις τεχνολογίες μας. Υπάρχει ένα ευρύ πεδίο υλοποίησης από τα συμβατικά οχήματα και φθάνει ως τα ηλεκτρικά, ηλεκτρικά / υβριδικά και στρατιωτικά αυτοκίνητα. Συνολικά, επτά οχήματα βρίσκονται στο στάδιο των δοκιμών, ανάμεσά τους δύο οχήματα Modular Sports Car Concept, που θα μας οδηγήσουν ως το (υπερ)αυτοκίνητο Elênica».

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
  • 2 Τροχοί - Moto

    6ο Enduro Festival Μεγάρων

    Με καθυστέρηση ενός έτους επιστρέφει το κορυφαίο event στο χώρο του enduro. Φέτος το festival έχει ειδικό χαρακτήρα καί είναι αφιερωμένο στον Δημητράκη μας (Σακελλαρίου). Η εκκίνηση θα γίνει από το γνωστό σε αρκετούς πλέον [...]
  • h-fia-tha-elegxei-perissotero-ta-pterygia-ton-agonistikon-f1-2025-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Η FIA θα ελέγχει περαιτέρω την ευελιξία των πτερυγίων το 2025

    Η FIA θα ελέγχει περαιτέρω την ευελιξία των πτερυγίων το 2025 Ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα τη σεζόν 2024, η ευελιξία των πτερυγίων θα υπόκειται σε αυξημένους ελέγχους και πιο εκτεταμένες, εφάπαξ δοκιμές το 2025. Θα μπορούσε [...]
  • bitros,engine power
    4 τροχοί - Auto

    Lexus IS 300 HSD Luxury Hybrid by BITROS.COM

    Lexus IS 300 HSD Luxury Hybrid by BITROS.COM Πάνω από 700 ποιοτικά επιλεγμένα μεταχειρισμένα. Η εταιρεία Bitros ιδρύθηκε στο Κερατσίνι το 1989 από τον κ. Μπήτρο Νικόλαο και δραστηριοποιείτε έκτοτε στον κλάδο της εμπορίας κυρίως [...]
  • mpafetis piaggio-eko station-market-parts-accesories-car wash-thira-karterado-santorini-engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Μπαφετης Gas Station – Bikes – Piaggio -Parts- Accessories Santorini

    Μπαφετης Gas Station – Bikes – Piaggio -Parts- Accessories Santorini ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ PIAGGIO VESPA APRILIA MOTO-BAFI Πρατήριο υγρών καυσίμων ΕΚΟ Βουλκανιζατέρ Ελαστικών Car Wash Parts & Accessories Εμπόριο auto-moto Διεύθυνση: ΚΑΡΤΕΡΑΔΟΣ ΘΗΡΑ Τ.Κ. 84700 Τηλέφωνο: [...]
  • to-panellinio-protathlima-drift-richnei-tin-karo-simaia-sto-rysio.
    4 τροχοί - Auto

    Συμμετοχές DRIFT : Το πανελληνιο πρωτάθλημα Drift ρίχνει την καρό σημαια στο Drive Park Ρύσιο

    Συμμετοχές DRIFT :  Ο έβδομος και τελευταίος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift θα διεξαχθεί στο Drive Park στο Ρύσιο της Θεσσαλονίκης από τις 24 έως τις 26 Οκτωβρίου. Δείτε αναλυτικά τις συμμετοχές σε κάθε κατηγορία. [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Αναβολή ανάβασης Πιτίτσας λόγω έλλειψης συμμετοχών

    Αναβολή ανάβασης Πιτίτσας λόγω έλλειψης συμμετοχών Ο προγραμματισμένος αγώνας ανάβαση Πιτίτσας  για 22-23 Ιουνίου αναβάλλεται. Ο Αυτοκινητιστικός Όμιλος Πατρών ανακοινώνει τη μη διεξαγωγή του πρωταθληματικού αγώνα ΑΝΑΒΑΣΗ ΠΛΑΤΑΝΙ-ΠΙΤΙΤΣΑ 2024 «ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΑΝΤΟΥΝΑΣ», λόγω περιορισμένου αριθμού συμμετοχών. [...]
  • konstantinos-bouzalakos-drift-king-serres-mpouzalakos-thessaloniki-2025
    4 τροχοί - Auto

    Ο Κωνσταντίνος Μπουζαλάκος στο Drift King στις Σέρρες

    Κωνσταντίνος Μπουζαλάκος: Κυρίες και κύριοι… Κρατηθείτε γερά, γιατί έρχεται ένας οδηγός που δεν στρίβει απλά – παρασύρει την πίστα μαζί του. Ένας μαχητής του drift, που όταν πατάει γκάζι… η άσφαλτος γράφει το όνομά του! [...]
  • 42o olympiako rally,engine power
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τρέιλερ τηλεοπτικής εκπομπής 18/11/21

    Τρέιλερ τηλεοπτικής εκπομπής 18/11/21 Τι να πούμε και γι΄αυτο το 106ο επεισόδιο που θα προβληθεί την Πέμπτη στις 21:00 το βράδυ στο κανάλι Έψιλον με πρωταγωνιστή την Πανέμορφη αρχαιά Ολυμπία και τον Πύργο… #ΑΤΤΙΚΗ #ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ [...]
  • SOAA-PROTI EKDILOSI
    4 τροχοί - Auto

    Πρώτη εκδήλωση ένωσης οδηγών από τον Σ.Ο.Α.Α.

    Πρώτη εκδήλωση ένωσης οδηγών από τον Σ.Ο.Α.Α. Μηχανοκίνητος αθλητισμός: Ο Σ.Ο.Α.Α. μοίρασε δώρα και μηνύματα ενότητας για την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Σ.Ο.Α.Α. φιλοξένησε σήμερα οδηγούς, συνοδηγούς, στελέχη και φίλους [...]
  • kouzis,engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Wheel Master by Kouzis

    Wheel Master by Kouzis Ελαστικά όλων των μοτοσυκλετών σε super τιμές! Ελαστικά όλων των τύπων μοτοσυκλετών Ίσιωμα ζαντών αλουμινίου-Ακτινολογήσεις Ειδικότητα μας motocross-supermoto-street(race-track day) Αποστολή σε όλη την Ελλάδα Γαλατσίου 41, ΤΚ 11141 τηλ/fax 2108541317 Engine [...]
  • ta-poio-achrista-gadgets-pou-plirosame-me-chrysafi-sta-aftokinita-mas
    4 τροχοί - Auto

    Τα ποιο άχρηστα gadgets που πληρώσαμε με χρυσάφι στα αυτοκίνητά μας

    Τα ποιο άχρηστα gadgets: Οι πιο άχρηστες επιλογές εξοπλισμού που πληρώσαμε με χρυσάφι. Από το θερμαινόμενο τιμόνι μέχρι το ψεύτικο “Turbo”, μόνο στο Engine Power. Υπάρχουν στιγμές που κοιτάς το αμάξι σου και σκέφτεσαι: γιατί [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Ιαπωνικό MotoGP 2025, Motegi – Αποτελέσματα αγώνων

    Ιαπωνικό MotoGP 2025, Motegi – Αποτελέσματα αγώνων: Αποτελέσματα αγώνα από το Ιαπωνικό MotoGP 2025 στο Motegi, 17ος από τους 22 γύρους Ο Μαρκ Μάρκες κατακτά τον έβδομο τίτλο του στο MotoGP και το ένατο παγκόσμιο [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1416 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/