Η πίστα F1 των 300εκατομμυριών λιρών εχει γίνει ένας τεράστιος κάδος σκουπιδιών
H πίστα F1 στη Νότια Κορέα κόστισε 300 εκατομμύρια £ και διεξήγαγε μόνο τέσσερις αγώνες F1 ώσπου να έρθει η απόλυτη πτώση της.
Μέσα σε εγκαταλελειμμένη πίστα F1 που ήταν «θεαματική πτώση» 300 εκατομμυρίων λιρών με μόλις τέσσερις αγώνες να πραγματοποιούνται και τα σκουπίδια να σαπίζουν στους κάδους
ΚΟΣΤΟΣ 300 εκατομμυρίων λιρών η πίστα F1 σχεδιασμένη για να φέρει τη Formula 1 σε ένα εντελώς νέο κοινό, αυτή η πίστα αγώνων χωρητικότητας 120.000 ατόμων δεν είχε φιλοδοξίες.
Αλλά μετά από μόλις τέσσερα Grand Prix, εγκαταλείφθηκε με τα σκουπίδια να σαπίζουν στους κάδους και το όλο θέμα κηρύχθηκε «θεαματική πτώση».
Η πίστα κατασκευάστηκε στη Νότια Κορέα και έκανε το ντεμπούτο της πριν από 13 χρόνια.
Το 2010, το πρώτο Grand Prix της Κορέας διεξήχθη στο Yeongam με την ελπίδα να αυξηθεί το προφίλ της F1 στην Ασία.
1.000 στρέμματα ορυζώνων σκίστηκαν για να ανοίξει ο χώρος για έναν νέο χώρο χωρητικότητας 120.000 ατόμων στη Formula 1.
Αλλά ήταν ένα ανεπιτυχές εγχείρημα με την πίστα να φιλοξενεί μόνο τέσσερις αγώνες F1 και ο χώρος να σαπίζει.
Η πίστα των 3,5 μιλίων δεν είχε κανένα πρόβλημα στη σχεδίασή της και ήταν διασκεδαστική με απαιτητικές στροφές και δύο ευθείες για προσπεράσεις.
Η Νότια Κορέα προσπάθησε να γίνει μεγάλο μέρος της Formula 1 το 2010. Η κατασκευή της πίστας κόστισε 300 εκατομμύρια £ και διεξήγαγε μόνο τέσσερις αγώνες F1
Αλλά η τοποθεσία του και η έλλειψη πάθους της χώρας για το άθλημα ήταν η απόλυτη πτώση της.
Γιατί το Grand Prix της Κορέας απλά δεν λειτουργεί
Πίστα F1 των 300εκατομμυριών λιρών: Το Κορεατικό Γκραν Πρι δυσκολεύτηκε να καθιερωθεί ως ένας από τους “must-have” αγώνες του ημερολογίου της Formula 1.
Έχετε μόνο μία ευκαιρία με την πρώτη εντύπωση και η εσπευσμένη ολοκλήρωση της πίστας Yeongam (και ο όρος “ολοκλήρωση” χρησιμοποιείται εδώ πολύ χαλαρά) σήμαινε ότι δεν θα τραβούσε ποτέ τις καρδιές του προσωπικού της F1 και των οπαδών.
Εν ολίγοις, η πίστα είναι στην πραγματικότητα αρκετά καλή και μπορεί να προωθήσει καλούς αγώνες. Αλλά το θέμα είναι το πακέτο στο οποίο έρχεται, ειδικά δεδομένης της υπόσχεσης που περιέβαλε την αρχική πρόταση για ένα Γκραν Πρι Κορέας.
Δυνατότητα Δεν παραδόθηκε
Την ώρα της ανακοίνωσης, όπως αναφέρει το Autosport , δεν υπήρχαν Κορεάτες οδηγοί ή ομάδες. Δεν υπάρχουν ακόμη Κορεάτες οδηγοί ή ομάδες. Υπήρχε όμως ουσιαστική λογική πίσω από τη διοργάνωση ενός grand prix στη Νότια Κορέα, όπως και η προσπάθεια του Bernie Ecclestone να εξαπλωθεί σε νέες αγορές.
Θυμηθείτε, η Κορέα είναι ένας από τους κορυφαίους εξαγωγείς αυτοκινήτων στον κόσμο.
Υπήρχαν σχέδια για την κατασκευή μιας πίστας σχεδιασμένης από τον Hermann Tilke σε ελώδεις περιοχές με κόστος 250 δισεκατομμύρια γουόν, ή 264 εκατομμύρια δολάρια. Μια ολόκληρη πόλη θα αναπτυσσόταν γύρω της, αναζωογονώντας τη νοτιοδυτική περιοχή της Νότιας Κορέας και δημιουργώντας μια ακμάζουσα τουριστική αγορά. Αυτό δεν συνέβη.
Πίστα F1 των 300εκατομμυριών λιρών: Η κατασκευή έπεσε δραστικά πίσω από το χρονοδιάγραμμα και ο συνήθης κανόνας των 90 ημερών για την έγκριση κυκλώματος έπρεπε να ακυρωθεί. Ο Ecclestone ήταν δυσαρεστημένος, αλλά 12 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη διεξαγωγή του Grand Prix, η Κορέα κρίθηκε ικανή να το φιλοξενήσει, έχοντας μόλις αποσπάσει μια «Ικανοποιητική» βαθμολογία από τη FIA, σύμφωνα με τον The Guardian .
Τα σημάδια μιας προβληματικής γέννας ήταν εμφανή σε όλη την εγκατάσταση, η οποία έμοιαζε περισσότερο με εργοτάξιο παρά με ελίτ, εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων. Οι γερανοί είχαν σκουπίσει το εσωτερικό του χωραφιού, η λάσπη παρείχε το μεγαλύτερο μέρος της απορροής.
Μετά έβρεξε. Έβρεχε δυνατά.
Η έναρξη της Κορέας στο ημερολόγιο Grand Prix ήταν προβληματική στην καλύτερη περίπτωση.
Όπως ήταν, ο πρώτος αγώνας ήταν αξέχαστος. Ο Mark Webber συνετρίβη, βλάπτοντας σοβαρά τις ελπίδες του για το πρωτάθλημα και ο Sebastian Vettel αποσύρθηκε με προβλήματα κινητήρα. Ο Fernando Alonso πέρασε τις συνθήκες του μουσώνα για να κερδίσει, φτιάχνοντας μια κερκίδα μεταξύ των τριών για τον τίτλο.
Το θέμα με την Κορέα είναι ότι ο Tilke εφάρμοσε τα καλύτερα χαρακτηριστικά των πιο επιτυχημένων κομματιών του. Δύο πολύ μεγάλες ευθείες καταλήγουν σε σφιχτές στροφές, οι οποίες παρέχουν εξαιρετικά σημεία προσπέρασης. Ο δεύτερος και ο τρίτος τομέας δοκιμάζουν τις βασικές ιδιότητες ενός αυτοκινήτου με γρήγορες, σαρωτικές τομές και στροφές σύσφιξης επίσης. Είναι ένα καλό κομμάτι, ένα πολύ καλό κομμάτι. Ο Webber, παρά τη συντριβή του, είναι μεγάλος θαυμαστής του .
Αν και η ποιότητα της ίδιας της πίστας είναι αδιαμφισβήτητη, και αυτό έχει τυλιχθεί σε αμφιβολίες, δηλαδή η είσοδος και η έξοδος από το pit. Και οι δύο βρίσκονται στην αγωνιστική γραμμή και και οι δύο μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνοι. Δεν θα χρειαζόταν καν το χειρότερο σενάριο για να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα, αυτό είναι το ανησυχητικό. Όμως οι οδηγοί εξέφρασαν τις ανησυχίες τους.
Έτσι, παρά όλα τα προβλήματα, υπήρχε δυνατότητα μετά το Γκραν Πρι της Κορέας. Ο αγώνας διεξήχθη παρά τις ανησυχίες για την κατασκευή και τα ενοχλητικά στοιχεία, και με έναν ακόμη χρόνο πριν επιστρέψει το τσίρκο της F1, οι ελπίδες ήταν ότι θα σημειωνόταν μεγάλη μεγάλη πρόοδος στην υλοποίηση των σχεδίων που είχαν ανακοινώσει οι διοργανωτές το 2006.
Μια κάθοδος στη φάρσα
Πίστα F1 των 300εκατομμυριών λιρών: Αυτό δεν συνέβη. Στην πραγματικότητα, παρά τη διαφορά που υπήρχε, θα μπορούσατε να είχατε κλειδώσει τις πύλες της πίστας το 2010 και να τις ξεκλειδώσετε την εβδομάδα του αγώνα του 2011. Έγινε λόγος μάλιστα, όπως προτείνει το PlanetF1 , για τα σκουπίδια της προηγούμενης χρονιάς ακόμα στους κάδους! Αυτό και οι δημοσιογράφοι που αναγκάστηκαν να κοιμηθούν σε «love motels» έφεραν ακόμη περισσότερο τις ανησυχίες για τις εγκαταστάσεις.
Αυτό, σε συνδυασμό με τις θλιβερές παρουσίες που έχουν προσελκύσει οι τρεις αγώνες γκραν πρι, υποδηλώνει ότι η Κορέα δεν είναι τόσο ένθερμη για την F1 όσο η κυβέρνησή της το 2006.
Υπήρχε ένα στοιχείο αμφιθυμίας;
Πιθανώς. Το σιρκουί τρέχει με τεράστια απώλεια, σύμφωνα με το GrandPrix247 , και παρά τη μικρή μείωση των τελών από την Ecclestone, συνεχίζει να το κάνει.
Στο ημερολόγιο της επόμενης χρονιάς , που έχει χαρακτηριστεί ως προσωρινό, η Κορέα έχει μετακινηθεί από τη θέση της για τον Οκτώβριο σε (δυνητικά) έναν από τους πρώτους γύρους του πρωταθλήματος. Ίσως είναι πολύ νωρίς για να το διαγράψουμε και να γιορτάσουμε το επικείμενο τσεκούρι του από το ημερολόγιο, γιατί η πίστα είναι καλή και οι αγώνες ήταν διασκεδαστικοί.
Το Yeongam ήταν μόνο τρεις φορές οικοδεσπότης, αλλά έχουμε δει αρκετά. Δεν πρόκειται μόνο για την εγκατάσταση, όσο προβληματική κι αν είναι. Δεν πρόκειται μόνο για τις παρουσίες, όσο θλιβερές κι αν είναι. Πρόκειται για ένα ημερολόγιο που επεκτείνεται σε σημείο γνήσιας ανησυχίας και μια σοβαρή ανάγκη να κόψετε το λίπος όταν ένας αγώνας απλά δεν αξίζει την ταλαιπωρία που απαιτείται για να συνεχιστεί.
Η προσπάθεια της F1 να γίνει πραγματικά παγκόσμια έχει αποκαλύψει μερικά πιθανά διαμάντια, όπως το Marina Bay και το Circuit of the Americas στο Τέξας. Το πακέτο της Κορέας δεν είναι ένα από αυτά. Φιλοξενεί την τέταρτη επανάληψη του αυτό το Σαββατοκύριακο και η F1 δεν θα ήταν για τους φτωχότερους αν ήταν η τελευταία της.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
MotoGP Καταλονία : Το επόμενο Grand Prix της Καταλονίας στο Circuit de Barcelona-Catalunya θα διεξαχθεί από 5 έως 7 Σεπτεμβρίου. Πάμε να μάθουμε για την ιστορική Πίστα της Βαρκελώνης – Καταλονίας, τα Ρεκόρ και η [...]
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike έχει εκδώσει μια προσωρινή λίστα συμμετοχών για τη σεζόν του 2021, με 24 αναβάτες που εκπροσωπούν 16 ομάδες και πέντε διαφορετικούς κατασκευαστές. Η εργοστασιακή ομάδα Kawasaki θα φέρει μια αμετάβλητη σύνθεση [...]
Adrien Fourmaux σαν μονομάχος συνεχίζει Ξέρουμε τι μαχητής είναι και πόσο δυνατός είναι ο Adrien Fourmaux και τι είναι ικανός να κάνει με το αγωνιστικό του φέτος. Ο Adrien Fourmaux κάνει την τρίτη του έξοδο [...]
Τηλεοπτικό επεισόδιο Engine Power 12/9/23 Rally Acropolis 4 μέρες δράσεις… Engine Power και για πρώτη φορά θα παρουσιάσουμε το Ράλλυ Ακρόπολις!!! Είμαστε πολύ χαρούμενοι γιαυτό το αφιέρωμα και επεισόδιο. Δώσαμε όλες μας τις δυνάμεις ώστε να [...]
Το Christmas Charity Ride (Χριστουγεννιάτικη Φιλανθρωπική Δράση) έχει γίνει πλέον θεσμός με συμμετοχές οδηγών Vespa και Lambretta από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο τις προηγούμενες 9 χρονιές με έναν και μόνο σκοπό που δεν [...]
Moto…crossing boundaries: Μαρία Τσεσμελή. Όσοι οδηγούν μοτοσυκλέτα, και ειδικά αγωνιστική, ξέρουν καλά τι είναι αυτό που κάνει τη συγκεκριμένη εμπειρία τόσο συναρπαστική. Ταχύτητα, ελευθερία, αδρεναλίνη, είναι κάποιες έννοιες αλληλένδετες με το άθλημα, που αποκαλύπτει τη [...]
Όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Grand Prix Βελγίου Από τις ώρες και το πρόγραμμα έως τους προηγούμενους νικητές, αναλύουμε τα βασικά γεγονότα, στατιστικά και πληροφορίες ενόψει του 12ου γύρου της σεζόν του Grand Prix [...]
Έλενα Παντοπούλου το μεγαλύτερο αλάνι στα Dragster Έλενα Παντοπούλου το κορίτσι που γεννήθηκε κυριολεκτικά πάνω σε μια σέλα, adrenaline junkie! DRAGSTER,ομάδα, φίλοι, οικογένεια, μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι για εκείνη τρόπος ζωής. Έλενα Παντοπούλου ένα κορίτσι που [...]
Στις 4,5,6 του Οκτώβρη διοργανώθηκε στην Πολωνία (για 3η συνεχόμενη φορά στην πίστα του GDANSK) το Motocross των Ευρωπαϊκών Εθνών (ΜΧοΕΝ), στο οποίο μπορούν να συμμετάσχουν Εθνικές ομάδες από όλες τις χώρες της Ευρώπης κι [...]
Ένα από τα σημαντικά ευρωπαϊκά προγράμματα στο οποίο συμμετέχει -ευτυχώς- η Ελλάδα από την έναρξή του είναι το UCAV nEUROn, προχωρά ξανά με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Αυτό δίνει κάποιες ελπίδες για να αποκτήσει η χώρα ένα νέο [...]
Η αυλαία του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift, πέφτει στις 16 – 17 Νοεμβρίου στο Λουτράκι και συγκεκριμένα στον φιλόξενο χώρο της Σχολής Μηχανικού. Οι μονομάχοι του θεσμού υπόσχονται να προσφέρουν ανεπανάληπτο θέαμα σε όσους βρεθούν στην [...]
Μια ιστορική πρωτιά στο τρόπαιο της F1 στον Καναδά F1 Καναδά: Για πρώτη φορά στη Formula 1, το τρόπαιο που θα απονεμηθεί στον νικητή του Καναδικού Γκραν Πρι θα σχεδιαστεί από γενετική τεχνητή νοημοσύνη. Ο [...]
Ο Ρομέν Γκροζάν επιστρέφει στην F1: Στις 29 Νοεμβρίου του 2020, ο κόσμος της Formula 1 πάγωσε. Ο Ρομέν Γκροζάν, στον πρώτο γύρο του Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, χτύπησε βίαια στις μπαριέρες· το μονοθέσιο του [...]
WRC vs Formula E: Η Hankook είπε να μας φτιάξει τη μέρα και το κατάφερε: έστησε ένα εκρηκτικό crossover ανάμεσα σε δύο τελείως διαφορετικούς κόσμους. Από τη μια ο Adrien Fourmaux με το Hyundai i20 [...]
MotoGP Ducati: Το MotoGP του 2025 είναι μια χρονιά όπου το κόκκινο θηρίο από το Μποργκο Πανιγκάλε δείχνει ασταμάτητο. Η Ducati, με σταθερότητα, δύναμη και ομαδικότητα, έχει μετατρέψει κάθε αγώνα σε επίδειξη ισχύος. Δεν χρειάζεται [...]
F1 Φερνάντο Αλόνσο: 25 Σεπτεμβρίου 2005. Σάο Πάολο. Ο ήλιος καίει την άσφαλτο, η ατμόσφαιρα ηλεκτρισμένη και οι εξέδρες γεμάτες από ρυθμό, ένταση και προσμονή. Η Formula 1 μπαίνει σε μια νέα εποχή – και [...]
Motegi MotoGP 2025: Το Motegi είναι κάτι παραπάνω από μια ακόμα στάση του MotoGP. Είναι Ιαπωνία, είναι Yamaha, είναι παραδοσιακό πεδίο μαχών. Και φέτος έρχεται με παρασκήνιο, κουτσομπολιά και πολλές ερωτήσεις: – Θα κάνει ο [...]
F1 Λιούις Χάμιλτον Φεράρι: Στο Μπακού, ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε 8ος και ξαφνικά άρχισαν όλοι να λένε ότι «βρίσκει τον ρυθμό του». Συγγνώμη κιόλας, αλλά όταν μιλάμε για 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, το να πανηγυρίζουμε [...]
Φόρμουλα 1 τηλεθέαση: Ρε φίλε, τι γίνεται με αυτή τη Φόρμουλα 1; Έχει καταντήσει σαν το TikTok: όλοι μπαίνουν, όλοι κολλάνε! Στο Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν, το ESPN μέτρησε 1,1 εκατομμύριο τηλεθεατές. Δηλαδή μιλάμε για [...]
Ράλι Κεντρικής Ευρώπης WRC 2025: Από τις 16 έως τις 19 Οκτωβρίου 2025, τα βλέμματα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού στρέφονται στην καρδιά της Ευρώπης. Το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης (Central European Rally – CER) επιστρέφει στο [...]
Ράλλυ Σπριντ Λιβαδειάς 2025: Στις 18 και 19 Οκτωβρίου η Λιβαδειά ξαναζεί… στιγμές αδρεναλίνης! Το Ράλλυ Σπριντ Λιβαδειάς επιστρέφει και φέτος, κουβαλώντας ιστορίες, μάχες και κόντρες από το παρελθόν — αλλά και πολλές εκπλήξεις για [...]
Marquez Ducati: Ο Marc Marquez, ο… αιώνιος γόης του MotoGP που ακόμα αρνείται να κατέβει από το θρόνο του, είναι έτοιμος να σηκώσει άλλο ένα παγκόσμιο τίτλο πριν καν στεγνώσει το καλοκαίρι. Έχει αφήσει πίσω [...]
Formula 1 – Η περιουσία του Christian Horner: Ο Christian Horner υπήρξε για σχεδόν δύο δεκαετίες η πιο αναγνωρίσιμη φιγούρα στο pit wall της Red Bull. Ο άνθρωπος που, από το 2005 και έπειτα, μετέτρεψε [...]
F1 Grand Prix Αζερμπαϊτζάν 2025 – Ανάλυση και Highlights – Το σκηνικό: Το γκραν πρι έγινε στην πίστα της Baku City Circuit, μήκους ~6,003 χιλιομέτρων με 51 γύρους. Ο καιρός και οι άνεμοι επηρέασαν τις κατατακτήριες [...]
Τα cookies είναι σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία του ιστότοπου και την βελτίωση της online εμπειρίας σας.Ρυθμίσεις cookieΣυμφωνώ
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.